ادامه مطلب

مهر ۱۲, ۱۳۹۶
نویسنده : shahab
دسته بندی : شوراها

نوسازی 100دستگاه مینی‌بوس در آستانه فرسودگی تا پایان سال



مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: با وجود نوسازی های انجام شده، هنوز حدود 100دستگاه مینی بوس فرسوده در تهران وجود دارد که تا پایان امسال به سن فرسودگی رسیده، از رده خارج شده و نوسازی می شوند.

به خبر ایسنا، پیمان سنندجی در رابطه با آخرین وضعیت اتوبوس ها و مینی بوس های فرسوده تهران گفت: در حال حاضر 6300 دستگاه اتوبوس در تهران فعالیت می کنند که برابر گزارشی که در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خدمت اعضا ارایه شد، 50 درصد از این اتوبوس ها فرسوده هستند.

وی با اشاره به اینکه همه این اتوبوس‌های فرسوده اتوبوس‌های دیزل نیستند، گفت: بخش عمده ای از اتوبوس‌های فرسوده ما اتوبوس‌های گازسوز هستند، همانطور که می دانید اتوبوس های گازسوز به لحاظ آلودگی، کمترین میزان آلودگی را دارند و بیشتر موضوع ایمنی آنها مطرح است که ما بحث ایمنی آنها را با تست هایی که انجام می دهیم(همچون تست مخازن و موضوعات دیگر) مدیریت کرده و پیش می‌بریم.


سنندجی در ادامه تأکید کرد: همه اتوبوس‌های شهر تهران  که در حال تردد هستند، متعلق به شرکت واحد نیست و بخشی از آنها بالای 20 تا 25 سال سن دارند که سرویس ادارات را جا به جا می کنند و برابر قوانین، باید از تردد این اتوبوس ها جلوگیری و با آنها برخورد شود. اتوبوس‌های شرکت واحد چه به لحاظ دودزایی و چه به لحاظ موضوعات ایمنی، قابل تشخیص بوده و ما نیز به صورت مرتب در حال رصد آنها هستیم.


وی با تاکید بر اینکه اتوبوس های فرسوده نیاز به نوسازی دارند، اظهار کرد: برابر مصوبه هیات وزیران، اتوبوس های بالای سن هشت سال در تهران قابلیت تردد ندارند و باید از رده خارج شده و نوسازی شوند.


مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه دو حالت برای از رده خارج کردن  اتوبوس‌ها وجود دارد، گفت: حالت اول این است که اتوبوس های جدید با استانداردهای جدید وارد شوند و حالت دوم این است که حتی شرکت‌هایی که در این خصوص فعالیت نمی کنند نیز می توانند اتوبوس های خود را نوسازی کنند، یعنی اتوبوس های خود را از رده خارج کرده و اتوبوس های جدید را وارد کنند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا شما امکاناتی در اختیار رانندگان اتوبوس های فرسوده قرار می‌دهید تا آنها بتوانند صاحب اتوبوس‌های جدید شوند؟ اظهارکرد: برای این افراد وام، شرایط و تسهیلاتی وجود دارد که به وسیله آنها می توانند نوسازی را انجام دهند، همچنین اگر سرمایه گذارانی باشند که دارای اتوبوس بوده و توانایی  فعالیت در این بخش را دارند، ما حتما از آنها استقبال کرده و شرایطی را فراهم می کنیم که این افراد نیز بتوانند اتوبوس های جدید آورده و داخل خطوط ما فعالیت کنند.


سنندجی با اشاره به مینی بوس های فرسوده نیز گفت: در بخش مینی‌بوس‌ها 1150 مینی بوس داشتیم که از سال 92 شروع به خروج مینی‌بوس های فرسوده از رده کردیم. به طوری که امسال 700 دستگاه دیگر از رده خارج شد. در حال حاضر نیز حدودا 100دستگاه مینی بوس داریم که تا پایان سال به سن فرسودگی می‌رسند و با تسهیلات و مصوباتی که در نظر گرفتیم، نوسازی این 100 دستگاه را انجام خواهیم داد.

وی خطاب به شهروندان تاکید کرد: مینی بوس‌های فرسوده ای که در سطح شهر مشاهده می شوند، حتما متعلق به شرکت اتوبوسرانی تهران نبوده بلکه مینی بوس‌ها و یا بعضا اتوبوس‌هایی هستند که معمولا از شهرهای اطراف، وارد تهران می شوند.

بنابراعلام شهرنوشت، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران با پرداختن به ضرورت نظارت بر مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های فرسوده‌ای که از شهرهای اطراف وارد تهران می شوند، اظهار کرد: نظارت روی این مینی بوس ها و اتوبوس ها وظیفه ما نیست، اما قانونگذار با توجه به دوربین‌هایی که در سطح شهر وجود داشته و همچنین اهمیت معاینه فنی این خودروها به شدت با این موضوع برخورد کرده، از ورود آنها جلوگیری و جریمه هایی را برای آنها در نظر می گیرد.

انتهای پیام



Source link

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

این خبر را به اشتراک بگذارید :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*