• سه شنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٨-١٤:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٠٥٦
در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد: 10-165

ساماندهی تبلیغات محیطی در تهران و تعیین سهمی از بازار تبلیغات اینترنتی برای مدیریت شهری

اعضای شورای شهر تهران اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران را در راستای رونق تولید ملی و حمایت از صاحبان کالا به تصویب رساندند.

 

 

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  در یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورا  بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در دستور   قرار گرفت .

 

حق شناس با اشاره به اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران گفت: این اصلاحیه در جهت حضور صاحبان کالا و تبلیغات در راستای رونق تولید ملی و حضور مستقیم برای استفاده از تبلیغات محیطی شهر تهران و امکان بهره برداری بهینه از کلیه کالاهاست .

 

وی ادامه داد: طبق ماده چهارم این لایحه شهرداری تهران (سازمان زیباسازی شهر تهران )موظف است شرایط و زمینه را برای رقابت آزاد و قانونمند بین صاحبان نام و نشان تجاری و شرکتهای تبلیغاتی مجاز و واجد صلاحیت در زمینه تبلیغات محیطی و توزیع عادلانه بهره برداری تبلیغاتی با رعایت قوانین و مقررات اقدام کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد:سازمان زیباسازی موظف است به منظور کسب سهمی از بازار تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی با رعایت قوانین بر فضای مجازی موضوع را امکان سنجی و شیوه عمل آن را حداکثر تا شش ماه ابلاغ کنند.

 

حق شناس در خاتمه ابراز داشت :این لایحه موجب فراهم شدن شرایطی برای صاحبان کالا و خدمات و امکان حضور فعالان اقتصادی است .در واقع یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی بعد از شنیداری که صدا و سیما آن را در اختیار دارید، امکان تبلیغات محیطی است که آن را امروز به صورت حرفه ای و ساماندهی شده شاهد هستیم .

 

بر همین اساس کلیات این لایحه مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت و در ادامه به بررسی پیشنهاد های مطرح شده در خصوص جزییات این لایحه پرداختند.

 

در ادامه بررسی این لایحه سید محمود میرلوحی رییس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا  پیشنهادی مبنی بر اینکه شرکت‌های تبلیغاتی دارای رتبه 4 نیز به این آئین‌نامه اضافه شوند، مطرح کرد.

 

میر لوحی در تشریح این امر گفت: در حال حاضر به سبب تحریم ها در تبلیغات مشکل داریم حال آنکه مسئله تبلیغات در دنیا یک موضوع مهم و از جمله منابع پایدار است.

 

وی ادامه داد: با این وجود در همین شرایط ما توانسته ایم از تبلیغات تا 500 میلیارد تومان در سال نیز درآمد زایی کنیم و من مطمئن هستم می توانیم رشد جدی در این زمینه را شاهد باشیم.

 

میرلوحی افزود: ما امروز در کشور دو نوع نظام رتبه بندی داریم یکی سازمان برنامه و بودجه و یکی هم ارشاد حال بیاییم از طرف سازمان زیبا سازی هم فیلتر های دیگر بگذاریم یقینا از اقدامات عقب خواهیم ماند.

 

در ادامه ضرغامی  رئیس سازمان زیباسازی با بیان اینکه از قبل سابقه ی کار در ارشاد را داشته و اینکه 2000 شرکت و کانون تبلیغاتی در تهران وجود دارند که 80 درصد این شرکت‌ها کاغذی هستند، گفت: این شرکت‌ها در مناقصات شرکت می‌کنند و حتی برنده می‌شوند اما نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و به همین دلیل تعداد زیادی پرونده قضایی مفتوح در این زمینه داریم.

 

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های تبلیغاتی دارای گرید 1 تا 3 می‌توانند در مناقصات شرکت کنند، گفت: اگر رتبه‌های 4 نیز اضافه شوند ممکن است مشکلات را بدتر کند. چرا که نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند.

 

 

 

بهاره آروین نیز با بیان اینکه ایجاد محدودیت بر خلاف نظام رقابت است، گفت: رتبه بندی برای این کار درست نیست و نباید دایره را کوچک کنیم و شهرداری می‌تواند ضمانت‌نامه‌های جدی بگیرد و اگر هم پیمانکاری به تعهداتش عمل نکرد، آنها را جلب کند.

 

 

 

حق شناس نیز با انتقاد از عدم ورود شرکت‌های تبلیغاتی دارای رتبه 4 گفت: شهرداری می‌تواند ضمانت‌ها و جرایم را افزایش دهد تا پیمانکاران بتوانند به کار خود ادامه دهند.

 

 

 

در نهایت این پیشنهاد با 11 رای به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: