• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٢:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٠٢
تذکر حجت نظری

شهرداری تهران برای جبران کسری بودجه، تصمیمات غیرقابل توجیهی در قبال حقوق کارکنان گرفته‌ است

حجت نظری با اشاره به مصوبات شهرداری در ارتباط با افزایش حقوق پرسنل شهرداری، گفت: در سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا، طبیعی بود که شهرداری تهران نیز مطابق سایر بخش‌ها با مشکلاتی در زمینه منابع درآمدی مواجه شود. اما در این میان شاهد بودیم که مدیران ارشد شهرداری برای جبران کسری بودجه، در چند ماه اخیر تصمیمات غیرقابل توجیهی در قبال حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران گرفته‌اند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای شهر تهران، حجت نظری در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا، با اشاره به درگذشت سهیل گوهری و روح الله رجایی از فعالین حوزه رسانه، گفت: این روزها تلخ‌ ترین ایام کاری من در شورای شهر است. جمعه گذشته برادری را از دست دادم که رفاقت و کار کردن با او را برای خود افتخار می‌دانم، و شادی روحش را از خداوند منان خواستارم.

نظری افزود: در چهار روز گذشته شاهد آن بودم، تمامی کسانی که سهیل گوهری را از نزدیک می‌شناختند، از وی به نیکی یاد کردند. و حتی کسانی که او را نمی‌شناختند، از رفتنش غمگین شدند. متاسفانه بیماری کرونا علاوه بر اینکه این عزیز را از ما گرفت، مجال آن را نیز نداد تا مراسم یادبودی درخور شان او برگزار کنیم. از همین رو، یکشنبه و در ادامه ادای احترام به سهیل گوهری نازنین و به مناسبت سومین شب درگذشتش، مراسمی در فضای مجازی با استقبال بسیار خوبی برگزار شد، و پس از مراسم نیز با هشتگ یاد سهیل در شبکه‌های اجتماعی یادش را زنده نگه داشتیم.

او افزود: همچنین باید فوت جناب آقای روح‌الله رجایی، از اهالی به ‌نام و با سابقه و خوشنام رسانه را به خانواده ایشان و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت می‌گویم.

نظری در ادامه و در تذکری خطاب به شهرداری تهران گفت: متاسفانه شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند. در سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا، طبیعی بود که شهرداری تهران نیز مطابق سایر بخش‌ها با مشکلاتی در زمینه منابع درآمدی مواجه شود. به همین سبب کاهش تخصیص بودجه در مواردی که اولویت ندارد، امری اجتناب ‌ناپذیر بود.  

او ادامه داد: اما در این میان شاهد بودیم که مدیران ارشد شهرداری برای جبران این کسری بودجه، در چند ماه اخیر تصمیمات غیرقابل توجیهی در قبال حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: پرداخت حقوق علی‌الحساب در فروردین‌ ماه و جبران بخشی از آن در اردیبهشت، تاخیر در اعمال مصوبات افزایش حقوق کارکنان ثابت، حذف ردیف کمک‌ هزینه نهار از فیش حقوقی کارکنان، کاهش سقف اضافه‌ کار و تعطیل ‌کاری کارکنان (که جبران‌ کننده میزان حقوق کارکنان شهرداری است) و... در چهار ماه ابتدایی سال 99 موجب شده است، نگرانی‌های متعددی برای پرسنل زحمت ‌کش شهرداری تهران به ‌وجود آید.

نظری گفت:  با افزایش افسارگسیخته تورم در سال جاری و همچنین افزایش هزینه‌های روزمره افراد برای رعایت بهداشت و مراقبت در برابر بیماری کرونا، انتظار می‌رفت شهرداری توجه بیشتری به نیروهای خود داشته باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، می‌توان راهکارهایی مثل عدم تخصیص برخی پروژه‌های غیرضرور، حذف هزینه‌های غیرضرور در قالب تنخواه در اختیار مدیران، نظارت بیشتر بر واریز درآمدها به حساب شهرداری، حذف بخشی از مزایای مدیرانی که به گواه اسناد از شهردار تهران حقوق بیشتری می‌ گیرند و... را پیشنهاد کرد تا کسری بودجه و کاهش درآمد شهرداری جبران شود.

نظری در پایان خاطر نشان ساخت: به معاون برنامه ‌ریزی و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم، که این رفتار موجب نارضایتی در نیروهای شهرداری و همچنین به خطر افتادن معیشت آنها خواهد شد. لازم است شهردار محترم هرچه زودتر راهکاری بیابد که این خسارت ایجاد شده را جبران کند.

 

4-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: