• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٦:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٠٦
احمد مسجدجامعي ضمن تسليت درگذشت مرحوم روح‌الله رجايي، تذکر داد

كميسيون نامگذاري به روزنامه‌نگاران حوزه شهري و ملي توجه كند

عضو شوراي شهر تهران با بيان اين كه جا دارد، کمیسیون نامگذاری به روزنامه‌نگاران كه در سطح شهر تهران و در سطح ملی کار می کنند، توجه داشته باشند، گفت: شاید اگر روح الله رجایی فوت نمی شد، خیلی از کارهای ایشان که فعالیت های آرامی هم بود، دیده نمی شد. من هم این پیشنهاد را نمی دادم. اما درگذشت آن بزرگوار و فعاليت‌هايي كه داشته باعث مي‌شود، به فكر آن عزيز و عزيزاني چون او باشيم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعي در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا، ضمن تسلیت درگذشت روح الله رجايي روزنامه‌نگار، گفت: ایشان بیش از یک دهه در بخش اجتماعي روزنامه همشهری فعال بود. و با فعالیت ما و مسائل مدیریت شهری همپوشانی قابل تحسيني داشت. 
تلاش براي رسانه‌اي شدن نوسازي مدارس در زاهدان
عضو شوراي شهر تهران به فعاليت‌های موثر رجايي در حوزه اجتماعي اشاره كرده، و بيان داشت: يکی از اين تلاش‌ها، رسانه‌اي كردن، و تهيه گزارش‌هاي مختلف از نهضتی بود که برای نوسازی مدارس در زاهدان راه افتاد. در آن زمان تعدادی دختر دانش آموز، متاسفانه در حادثه آتش‌سوزي جان خود را 
از دست دادند، كه بعد از آن موجی راه اندازی شد، و وزرا برای نوسازی مدارس زاهدان اقدام کردند. 
جمع‌آوري كتاب و اسباب‌بازي براي كودكان سيل‌زده
وي در ادامه، فعاليت ديگر رجايي را مورد توجه قرار داد، و گفت: عرصه ديگري كه ايشان در آن زحمت زيادي كشيدند، و به کمک شهرداری انجام شد، ماجرای سیل مازندران و استان گلستان بود. حركتي که تحت عنوان از مهر تا مهر برای کودکان سیل زده صورت گرفت، و کتاب، اسباب بازی، نوشت افزار و مانند آن را با همکاری انجمن نویسندگان کودک، برای ایشان تهیه می کرد. در آن فعاليت‌ هم انجمن ناشران کودک، آقای خلیل آبادی، آقای حناچی و خانواده و نوه هایشان، هنرمنداني مثل مجید قناد، نیکخواه، خانم برومند، و از خبرنگاران آقای پژمان موسوي در اين كار مشاركت داشتند. 
 مسجدجامعي با بيان اين كه آن فعاليت، کار مهمی بود و بیش از 50 هزار عنوان کتاب و وسایل اسباب بازی بسياري را مرحوم رجايي با همکاری دوستانشان در هلال احمر تهیه و توزیع کردند، اظهار داشت: آخرین پست مرحوم رجايي، سردبير روزنامه جام جم بود، و از ایشان كه سي و نه سال سن داشت، دو پسر به نام های حسام الدین و شهاب الدین و دختری هفت ماهه به نام نرگس به يادگار مانده است. براي آن مرحوم طلب مغفرت می کنیم و ضمن تسليت به پدر، مادر، همسر، فرزندان، همكاران، و جامعه رسانه‌اي كشور از خداوند بزرگ طلب صبر و سلامتي براي بازماندگان داريم.
عضو شوراي شهر تهران با بيان اين كه جا دارد، کمیسیون نامگذاری به این عزیزان كه در سطح شهر تهران و در سطح ملی کار می کنند، توجه داشته باشند، يادآور شد: شاید اگر ایشان فوت نمی شد خیلی از کارهای ایشان که فعالیت های آرامی هم بود، دیده نمی شد. من هم این پیشنهاد را نمی دادم. اما درگذشت آن بزرگوار و فعاليت‌هايي كه داشته، باعث مي‌شود به فكر آن عزيز و عزيزاني چون او باشيم.
 
8-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: