• يکشنبه ٦ مهر ١٣٩٩-١٠:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩١٢٦
مجید فراهانی تاکید کرد

لزوم تخصیص نقدینگی به پروژه های توسعه محلی

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم توجه به اجرای جزء" 4" بند "پ" تبصره 2 بودجه سال 1399 و تخصیص نقدینگی به پروژه های توسعه محلی تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در دویست و سی و نهمین جلسه شورا،  گفت: متاسفانه عدم تحقق کامل منابع بودجه سال 1399 شهرداری تهران، به علت اثرات ناشی از شیوع کرونا، تشدید تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد

کشور، زمینه کند شدن روند اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی را در سطح شهر تهران فراهم آورده است.

او افزود: در این شرایط مدیریت موثر و بهینه نقدینگی و تخصیص منابع به پروژه ها و پرهیز از هزینه های زاید جاری و روزمره، می تواند راهگشا و ارزش آفرین باشد.

فراهانی گفت: خوشبختانه در جریان بررسی و تصویب بودجه سال 1399 شهرداری تهران در شورا، با درک درست از چالش های احتمالی در مسیر تامین منابع بودجه، با پیش بینی جزء 4 بند پ تبصره 2 بودجه راهکاری اندیشیده شد، تا«هرگونه پرداخت نقدينگي يا منابع غيرنقد و كليه پرداخت‌ها، بابت رديف‌هاي اعتبارات هزينه‌اي، تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي و تملك دارايي‌هاي مالي صرفاً به تفكيك رديف‌هاي بودجه مصوب» انجام گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته مهم اجرای این حکم و جهت بخشی به نقدینگی در مسیر پشتیبانی پروژه ها است. اگر بنا باشد اداره کل خزانه داری تامین و توزیع نقدینگی را بدون توجه به این حکم شورا انجام دهد، در بر همان پاشنه ای خواهد چرخید که در دوره مدیریت پیشین چرخیده است. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، با بیان اینکه در این شرایط که شورایاران و شهروندان معزز تهرانی، انتظار به حق اجرای هر چه سریع تر پروژه های توسعه محلی را دارند، افزود: باید نقدینگی و منابع غیر نقد برای پشتیبانی از اجراء این پروژه ها به تفکیک ردیف و محل مصرف مشخص، به مناطق و سازمان های متولی تخصیص پیدا کند، تا چرخ پروژه ها به حرکت درآید. و مدیران اجرایی امکان جابجایی و هزینه نقدینگی اختصاص یافته را در محلی دیگری پیدا نکنند.   

او تصریح کرد: بر همین اساس با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « لزوم توجه به اجرای جزء" 4" بند "پ" تبصره 2 بودجه سال 1399 و تخصیص نقدینگی به پروژه های توسعه محلی » به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی در پایان گفت: انتظار دارم با استفاده از ظرفیت های موجود در بودجه سال 1399 ، به ویژه اعتبارات مربوط در بخش پروژه های توسعه محلی و تخصیص نقدینگی به این ردیف ها، در اسرع وقت زمینه تلاش برای تهران در سطح محلات فراهم شود.

 

239-4

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: