• سه شنبه ١٧ فروردين ١٤٠٠-١٥:٠٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١١١٣
محسن هاشمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

اهتمام شورا به بررسی گزارش‌های حسابرسی سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران/ افزایش آمار فوتی های کرونا در تهران

رییس شورای شهر تهران گفت: شرایط بحرانی است، پیش‌تر نیز گفته بودیم تعطیلی طرح ترافیک و یا تعطیلی تهران به‌صورت قرنطینه در وظایف شورای شهر نیست. در حال حاضر کمیته مرتبط به کرونا را فعال کردیم و تعداد آمار فوتی‌های مربوط به کرونا را رصد می‌کنیم . آمار فوتی ها نزدیک 60 تن رسیده درحالی‌که این آمار به 20 تن رسیده بود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در پایان دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور شهردار تهران آغاز شد که گزارش مختصری از فعالیت‌ها و درآمد شهرداری تهران در آخر سال دادند که بر این اساس باید گفت، در اسفندماه درآمدهای به‌دست‌آمده از مرز 90 درصد عبور کرد و بودجه نقد و غیر نقد در وضعیت مناسبی قرار گرفت. 
وی ادامه داد: در این جلسه همچنین گزارشی از فعالیت‌های نوروزی شهرداری تهران و بعضی از مسائل ازجمله زدن توپ  در جوار برج آزادی و بخش‌نامه‌ی مربوط به حاجی‌فیروز توسط معاون فرهنگی شهرداری تهران ارائه شد.  
هاشمی افزود: در این گزارش اشاره شد که یکی از این فعالیت‌ها ملاقات و دلجویی خانواده جان‌باختگان کرونایی بود که تعداد جان‌باختگان کرونا در تهران بالغ‌بر 18 هزار نفر می‌شود.
هاشمی ادامه داد: در ادامه این جلسه یک‌فوریت لایحه شهرداری تهران برای توانمندسازی زنان بی‌سرپرست به تصویب رسید.
  رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارائه و بررسی گزارش‌های حسابرسی دیگر دستور این جلسه بود و همان‌طور که می‌دانید حدود 60 گزارش حسابرسی در طول این سال‌ها در شورا آماده‌شده از سال 93 مانده بود که ما رساندیم به 94 سال و در این جلسه  سه گزارش حسابرسی سال 94 سازمان زیباسازی، پسماند  و  فناوری و اطلاعات شهرداری تهران  به بحث گذاشته، تصویب و ابلاغ شد. 
هاشمی همچنین در خصوص بروز شرایط حاد کرونایی در تهران و دیگر شهرها گفت: همان‌طور که گفتیم شرایط بحرانی است، پیش‌تر نیز گفته بودیم تعطیلی طرح ترافیک و یا تعطیلی تهران به‌صورت قرنطینه در وظایف شورای شهر نیست.  در حال حاضر کمیته مرتبط به کرونا را فعال کردیم تعداد آمار فوتی‌های مربوط به کرونا را رصد می‌کنیم . در حال حاضر به نزدیک 60 تن رسیده درحالی‌که این آمار به 20 تن هم رسیده بود.
محسن هاشمی در ادامه و در خصوص وضعیت حمل‌ونقل عمومی در این شرایط گفت: بر اساس گزارشی که از اتحادیه بین‌المللی حمل‌ونقل منتشرشده ، اگر مسافران مدت کمی،  کمتر از بیست دقیقه و نیم ساعت در واگن مترو و اتوبوس باشند کمتر در معرض خطر هستند اما اگر مدت بیشتری در وسایل حمل‌ونقل عمومی باشند خطرش بیشتر است. در این راستا مقرر شد تهویه واگن‌های مترو به‌گونه‌ای باشد که  هوا را بیشتر از بیرون بگیرند و در حال حاضر این امر اتفاق می‌افتد اما می‌دانید هنوز مسافران مترو زیاد نشده چراکه تعداد مسافران در نوروز به کمتر از 300 هزار می‌رسد درحالی‌که قبل از آن به یک‌میلیون نفر هم رسیده بود.
هاشمی همچنین در خصوص ارسال نامه جعلی از سوی شورای عالی استان‌ها مربوط به باغات، گفت: نامه‌ای از طریق سامانه دولت بدون شماره و امضا به دستم رسید که مصوبه‌ای از باغات در شورای عالی استان‌ها داشتند، از مدیریت مصوبات خواستم نامه‌نگاری کنند که چرا شماره ندارد. اینکه از طریق سامانه آمده بود شک و شبهه داشت که شاید رسمی باشد. بعد از مدتی اواخر اسفند نامه‌ای رسید که هم شماره و امضا داشت، نامه خطاب به آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بود و رونوشت به شورای شهر بود.
هاشمی ادامه داد: این نامه تناقضاتی با قبل داشت و لذا جلسات اضطراری تشکیل دادیم، البته همان روز آقای احمدی مصاحبه‌ای با صداوسیما  داشت که  گفتند این مصوبه را  ابلاغ کردیم اگر کسی اجرا نکند برخورد می‌شود. درنتیجه این موضوع را گذاشتیم در دستور هیئت‌رئیسه اما یکشنبه خبرهایی به ما رسید از طرف آقای احمدی که جعلیاتی اتفاق افتاده همان موقع با مجلس و آقای احمدی صحبت کردیم . لذا مصوبه مذکور هنوز قابل‌اجرا نیست چراکه مسیر قانونی را طی نکرده و ما همان آیین‌نامه قبلی را اجرا خواهیم کرد.
16-284

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: