• يکشنبه ١٢ ارديبهشت ١٤٠٠-١٠:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٠٥
محسن هاشمی در دویست و نود و یکمین جلسه شورا؛

اطلاعات واکسیناسیون در دسترس عموم قرار گیرد/ برگزاری انتخابات با تکثر نگاه ها و صلاحیت و مشارکت مطلوب حق عمومی جامعه است

رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان این مطلب که اطلاعات واکسیناسیون چه در مدیریت شهری و چه در ارگان های دولتی باید در دسترس عموم قرار گیرد نسبت به رد صلاحیت کاندیداهای شورای شهر گفت: فرض ما بر این است که در انتخابات شوراها نظارت استصوابی نداریم و لذا از رییس مجلس شورای اسلامی می خواهیم با پیگیری موضوع نسبت به رسیگی اعتراض کاندیداها در هیات نظارت استانی، مرکزی و شهرستانی توجه ویژه داشته باشند تا هم زمینه تضییع حق الناس فراهم نشود و هم تامین حق عمومی جامعه برای برگزاری انتخابات با تکثر نگاه ها و صلاحیت و مشارکت مطلوب فراهم شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی در ابتدای دویست و نود و یکمین جلسه شورا با اشاره به گرامیداشت ایام لیالی قدر و تسلیت شهادت حضرت علی(ع) گفت: مصادف شدن شب های قدر با ایام ضربت خوردن و شهادت امیر مومنان که با روز کارگر و روز معلم همزمان شده را  گرامی می داریم.

وی ادامه داد: همه می دانیم امیر مومنان فراتر از نقش امامت و حکومت به عنوان یک انسان می تواند الگویی ماندگار برای جهانیان باشد و اوست که موقعیت تلاش کار برای آبادانی و تامین معاش را به کار گرفته و در ضمن کارگری زخمت کش و کوشا بوده و در جایگاه اطلاع رسانی برای جامعه به ترویج دانش و بینش جامعه پرداخته لذا معلمی بی مانند بوده است.

هاشمی افزود: از نگاه امام علی ارزش جانش از اخلاق و گذشت و مدارا بالاتر نبود و لذا ایشان خود را قربانی کرد تا این روش به عنوان الگو بر ای صاحبان قدرت ماندگار باشد، امام علی (ع)  اعتقاد داشت آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است؛ با دوستان مروت و با دشمنان مدارا.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در خصوص واکسیناسیون نیروهای شهرداری گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تخلفاتی به عنوان واکسن خواری در مدیریت شهری تعدادی از شهرها از جمله تهران بودیم که خوشبختانه با دستور محکم شهردار تهران با عناصر خاطی برخورد شد و اطلاعات واکسیناسیون در دسترس عموم قرار خواهد گرفت که البته لازم است سرعت عمل بیشتری داشته باشیم و لازم است در سایت شفافیت بار گزاری کنیم.

وی افزود: این نمونه خوبی برای دولت نیز می تواند باشد و اطلاعات واکسیناسیون در دسترس عموم قرار گیرد تا از سوء استفاده ها جلوگیری شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: در روزهای اخیر شاهد ابلاغ نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر بودیم در تهران و تعدادی زیادی از شهر ها رد صلاحیت کاندیداهایی اتفاق افتاد که در هیات اجرایی تایید شده بودند .

محسن هاشمی گفت: ما فرض را بر این می گذاریم که ما در شوراها نظارت استصوابی نداریم، با توجه به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده نمایندگان محترم مجلس قرار داده شده لذا از رییس مجلس شورای اسلامی  انتظار داریم با پیگیری موضوع نسبت به رسیگی اعتراض کاندیداها در هیات نظارت استانی، مرکزی و شهرستانی توجه ویژه داشته باشند تا هم زمینه تضییع حق الناس فراهم نشود و هم تامین حق عمومی جامعه برای برگزاری انتخابات با تکثر نگاه ها و صلاحیت و مشارکت مطلوب فراهم شود.

291-1

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: