• يکشنبه ١٢ ارديبهشت ١٤٠٠-١٥:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٢٢
تذكر مسجدجامعي درباره ادامه يافتن پژوهش‌ها در چشمه علي

احداث مترو در محوطه‌هاي تاريخي نيازمند مطالعات دقيق است

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه احداث مترو در محوطه‌هاي تاريخي نيازمند مطالعات عميق و دقيق است از رئيس شوراي شهر خواست تا اقدامات و مطالعات در مورد چشمه علي ادامه پيدا كند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعي در دویست و نود و یکمین جلسه شورا گفت: در جلسه قبل پيرامون چشمه علي و اهميتش مطالبي را گفتم كه الان مي‌خواهم آنها را تكميل كنم؛ در جلسه قبل، آقای محسن هاشمی تکمله‌ای درباره مباحث من گفتند و توضيح دادند كه انحراف خط مترو در چشمه علی مربوط به این دوره مديريت شهري نیست و مربوط به دوره قبل است.

وي با تاكيد بر اينكه احداث مترو در محوطه‌های تاریخی نیازمند مطالعات عمیق و دقیق است، ادامه داد: متاسفانه این مطالعات در مورد چشمه علي انجام نشد و بدون مطالعه به احداث خط اقدام کردند كه منجر به آسیب رساندن به این چشمه پر اهمیت  شد.

مسجدجامعي افزود: در محوطه تاريخي چشمه علي، سه چشمه وجود دارد كه در این دوره مديريت شهري تلاش‌هایی براي مشکل قطع آب آنها انجام شد تا اين مشكل برطرف شود؛ این تلاش موثر بود و باعث جریان یافتن آب چشمه شد اما جای تکمیل شدن دارد.

اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران خطاب به محسن هاشمي، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: آقای مهندس هاشمی با توجه به اشرافی که به مترو دارید و اين مسئله جزء علایق شماست و البته جایگاه مدیریت عالی هم دارید، خواهشمندم این مطالعات و اقدامات مبتني بر حل مسائل چشمه علي را ادامه دهید.

هنرمندان و ارادت به اميرالمومنين (ع)

مسجدجامعي در ادامه صحبت‌هاي خود در صحن شوراي اسلامي شهر تهران با يادآوري ايام سوگواري شهادت اميرالمومنين، علي (ع) گفت: با توجه به اینکه امروز نام مبارک امیرالمومنین علی (ع) توسط چند تن از اعضاي محترم برده شد، من هم نکته‌ای را يادآور مي‌شوم كه در ارتباط با آثار هنري مربوط به شخصيت و مقام حضرت است.

وي افزود: اكنون، سال 1400 هجری شمسی است و در طول قرن گذشته بسياري از هنرمندان در حوزه‌های مختلف از جمله آواز و موسیقی راجع به امیرالمونین(ع) آثاری ارائه کردند؛ البته منظورم از این سال‌ها تنها سال‌های بعد از انقلاب نیست كه اينجا می‌خواهم چند تن از آنان را نام ببرم.

وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: يكي از اين افراد، استاد عبدالوهاب شهیدی هستند كه خوب است با توجه به پایان قرن و اینکه ایشان هم نزديك به يك قرن سن دارند و 98 ساله هستند، از آثارشان ياد كنم؛ ايشان در برنامه گلها اجرای بسیار ماندگاری درباره علی امیرالمونین (ع) داشتند.

وي افزود: استاد فرهاد فخرالدینی هم اثر عبدالقادر مراغه‌ای را به‌روز كردند و و آن را اجرا کردند كه استاد صدیق تعریف هم خواننده نخست آن در سريال امام علی (ع) بود و بسیار ماندگار شد؛ آقای فخرالدینی تقریباً در همه کنسرت‌های خود آن قطعات را اجرا می‌کردند.

مسجدجامعي در ادامه گفت: استاد قاسم رفعتی هم دو مجموعه 110 بیتی ماندگار از اشعار مرحوم سید مرتضی جزایری را خوانده که درباره علی امیرالمونین (ع) است و آن صدا و شعر ماندگار شده است؛آقای رفعتی مناجات‌های زیبایی هم دارند که در برنامه‌های سحرگاهی ماه رمضان پخش می‌شد و همچنين در آغاز سال نو، در آستان مقدس امام رضا (ع)، پس از تحویل سال قطعاتی می‌خوانند.

وي همچنين اضافه كرد: استاد موسوی گرمارودی هم از کسانی است که در همان سال‌های گذشته زیباترین اشعار به سبک نو وکهن را درباره حضرت علي (ع) سرودند و آثار ماندگاری باقی گذاشتند.

مسجدجامعي در انتها يادآور شد: البته دوستان شورا اسامی دیگری را می‌فرمایند كه درست است اما من از کسانی نام برده‌ام که در قرن گذشته کار ماندگاري کردند و اکنون هم در قید حیات هستند.

291-14

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: