• سه شنبه ٣١ خرداد ١٤٠١-١٧:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٥١١
علی رضا نادعلی

پرتاب سنگ به قطار مدیریت شهری

مسئله و ماجرای رفتن شهردار تهران از سکانداری پایتخت، موضوع جدیدی نیست. چندین بار و به‌صورت مداوم در رسانه‌های غیررسمی در مورد افراد و اشخاص مختلف که در بخش‌هایی مشغول فعالیت هستند، گمانه‌زنی می‌شود که شهردار تهران ازجمله این افرادی است که گمانه‌زنی در مورد مسئولیت آن انجام گرفته است. گاهی این گمانه‌زنی‌ها بسیار از حد واقعی دور و مخل خدمت می‌شود. مثلا در مورد فعالیت جدید آقای زاکانی پیش‌بینی‌های دور از واقعیت انجام گرفته و چنین چیزی مطرح نیست و اگر هر زمانی بخواهند ایشان از شهرداری به بخش دیگری مانند دولت بروند، با هماهنگی شورا و رئیس شورای شهر انجام می‌گیرد.
به‌طور کلی جابه‌جایی‌ها عجیب نیست و بسته به تشخیص خردجمعی همواره امکانپذیر است ولی اکنون در مورد آقای زاکانی هیچ جابه‌جایی‌ای قرار نیست انجام بگیرد و هیچ رایزنی‌ای‌ هم در این زمینه صورت نگرفته است. شهردار تهران مشغول فعالیت شبانه‌روزی در این مجموعه است و نه ما در شورا رفتن ایشان را به صلاح می‌دانیم و نه ایشان تمایل به جابه‌جایی دارند.
گویا عده‌ای منتظر هستند تا قطار حرکت کند و به‌سویش سنگ پرتاب کنند؛ برای این نوع نگاه باید تأسف خورد. قطعا این دوره مدیریت شهری هم عاری از نقص و عیب نیست اما نباید چشم روی واقعیت‌ها بست. واقعیت کنونی تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه شهرداری تهران به‌ویژه شهردار خوش‌فکر در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهر و شهروندان است. متأسفانه برخی از نگاه‌های سیاسی و جریان‌های مخرب سیاسی و غیرسیاسی منتظر هستند تا قطار موفقیت حرکت کند و سنگ بردارند و به‌سویش پرتاب کنند. چنین رفتارهایی صحیح نیست و به شهر و شهروندان آسیب می‌زند.
در این بین، بی‌توجهی به شایعات بهترین پاسخ است. اقدام شهردار تهران در حل مسائل شهری برای برخی خوشایند نیست اما آنچه پای مکتب حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری آموخته‌ایم این است که فارغ از گرایش سیاسی به کسانی که هدفشان خدمت‌رسانی به مردم است باید کمک کرد. چرا که منافع مردم در میان است و از این‌رو باید سایر مسائل حاشیه‌ای را نادیده گرفت و روی کار و کار و کار متمرکز شد.
به هر ترتیب احساس شادی و خرسندی از موفقیت دیگران، خصلت خوبی است که همگان ندارند به همین دلیل از روی حسد تلاش می‌کنند تا موفقیت‌ها به حداقل برسند. اما باید گفت شهردار تهران و همکاران زحمتکش او بی‌وقفه مشغول خدمت به مردم عزیز تهران هستند. حرف و سخن اخیر درباره رفتن ایشان به دولت شایعه‌ای بیش نیست، شورای اسلامی شهر تهران همواره مطالبه خدمت بهتر به شهروندان را داشته است و از خادمان شهر حمایت می‌کند.
*سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران
منبع/ روزنامه همشهری

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: