• يکشنبه ١٥ تير ١٣٩٩-١٦:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٢٤٣
مجید فراهانی در تذکری به شهرداری مطرح کرد:20-224

اجرای تفاهم نامه پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان پاسخ به دغدغه های شهروندان است

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به اقدام سریع منطقه ۲ در پاسخ به دغدغه های شهروندان برای اجرایی و عملیاتی شدن، تفاهم نامه جهت پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان اشاره کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه ای که به امضاء 121 نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناسم از اهالی سعادت آباد رسیده بود، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت واقع در غرب ساختمان های آتی ساز در محدوده منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفتم، این عزیزان از روندی که نزدیک به یک دهه بر این باغ رفته بود، خبر داده بودند.

او افزود: البته گزارش آنچه در یک دهه گذشته بر این باغ رفته بود در روز دوشنبه 2 تیر ماه 1399 در روزنامه شرق منعکس و منتشر شده بود، بر همین اساس و با توجه به نامه  شماره 1992 مورخ 1392/9/9 معاون مديركل و سرپرست محيط زيست تهران که این روند را مورد تایید قرار داده بود.

 

فراهانی تصریح کرد: بر اساس قانون نسبت به ایراد تذکر « لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه 2 » به شهرداری تهران اقدام کردم.

وی خاطر نشان ساخت: بر اساس اطلاعات تکمیلی، خوشبختانه از سال 1396 تا کنون شهرداری منطقه 2 در صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت اقداماتی را اجرایی کرده است.

او با اشاره به این اقدامات گفت: دریافت عوارض و احقاق حق شهرداری و تامین سرانه که منجر به کاشت 3716 اصله درخت با بن بالا و تاج مناسب که نهایتا منجر به صدور رای کمیسیون ماده 7 باغات در اردیبهشت ماه 1399 که بر اساس آن مجتمع باغ بهشت متعهد به پرداخت 475 میلیارد ریال و کاشت 12340 اصله درخت با بن 15 سانتی متر در داخل ملک شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در راستای صیانت از درختان باقی مانده داخل محوطه برابر با ماده 11 آئین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز نسبت به مبادله تفاهم نامه میان منطقه 2 و مجتمع باغ بهشت برای پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان در تاریخ 7 تیرماه اقدام شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس از اقدامات انجام گرفته توسط جناب آقای مهندس کشت پور شهردار محترم منطقه 2 در صیانت از درختان و تلاش برای ادای حق بشر تشکر خود را اعلام می نمایم .

 

فراهانی گفت: فاصله کم زمانی، میان اقدام شهرداری منطقه 2 پس از نامه شهروندان مطالبه گر و انتشار گزارش در روزنامه شرق به منظور پاسخ به دغدغه های شهروندان در اجرایی و عملیاتی کردن تفاهم نامه برای پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان الگویی است در توجه به مطالبات مردمی و پاسخگویی به آن که می تواند مورد توجه دیگر واحدهای شهرداری تهران در اقدام به نفع مردم قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: