• يکشنبه ٢٩ تير ١٣٩٩-١٥:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٨٨
تذکر احمد مسجد جامعی

وقتي قضيه‌اي را مکرر به شهرداری گفتم، به جایی نرسيد، ديگر تکلیف شهروندان روشن است

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاكيد بر اين‌كه بايد از شهرداران خواسته شود، به درد مردم برسند. آلام مردم، و از جمله همین موضوع‎های خرد را ببینند، يادآور شد: وقتي قضيه‌اي را كه مکرر تماس گرفته‎ام و به شهردار منطقه و معاون ایشان گفتم، به جایی نرسيد، ديگر تکلیف شهروندان روشن است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست بیست و هفتمین جلسه شورا و در ابتداي سخنان خود، گفت: به همه خانوادهها و بازماندگان درگذشتگان ناشی از کرونا تسلیت مي‌گويم. خصوصاً همکارمان سهیل گوهری و همه انسانهای عزیزی که باید بمانند، و سالهای سال فعالیت کنند. اما متاسفانه مي‌روند.

توجه به دغدغه‌هاي محلي، رويكرد نويي است

عضو شوراي شهر تهران با بيان اين‌كه امسال در بودجه برای طرح های محله ای اعتباری پیش بینی شده، كه  نسبت به آنچه در سال های پیشین بوده، کار متفاوتی است، و ساختاری هم برای اینها تعریف شد، گفت: درحال حاضر حدود 500 طرح محلهای ابلاغ شده که در مراحل دوم و سوم تا به بیش از 1000 طرح محلهای می‌رسد. این كه به دغدغه‌هاي محله‎اي توجه كنيم، رویکرد نویی است. چون شكل و نوع نگرانیها در محلات با یکدیگر فرق میکند. نیازهای محلات پهنه شمالی تهران، با محلات پهنه جنوبی و حتی مرکزی متفاوت است. و حتی در محله های هر پهنه، حتی منطقه، این فرقها آشکار است.

رئيس ستاد اجرايي شوراياري‌هاي شهر تهران افزود: مدیریت شهری به این درک رسيده است، كه بايد به محلات متفاوت از برنامه‌ريزي‌هاي كلان توجه شود، و برایش برنامهریزی خرد هم کرد. اما اتفاقی که میافتد، اين است كه برخی کارها که هرساله به آن پرداخته میشد، این روزها متوقف شده است. و اهالی پیگیری میکنند، و پاسخ میشنوند که موضوعات مورد نظر آن‌ها در طرحهای محلی میگنجد، و باید صبر کنند. در حالی که بحث طرحهای کوچک مقیاس و محله ای امری کاملاً مجزاست.

نگرانم سیاست تخصيص بودجه به محلات، با بد عمل کردن ما زیر سئوال برود

 وي با ذكر مثالي در مورد لكه‌گيري در معابر گفت: اصلاح و لكهگيري در معابر، یک امر معمول است. و همیشه هم اعتبار برایش پیشبینی شده. بنابراين قرار نیست مردم را سرکار بگذاریم و بگوییم در حال بررسي هستيم، تا ببينيم اين قضيه در طرحها میگنجد یا نه؟ این سلب مسئولیت از مدیریت شهری است. و من نگرانم این سیاست تخصيص بودجه به محلات، که سیاست خوبی هم هست، به تدریج با بد عمل کردن ما زیر سئوال برود.

مسجدجامعي به نمونه‌اي ديگر از اين دست اشاره كرد، و گفت: در منطقه 12 که طرح های بزرگ و پرهزینه هم در دست دارند، کوچه‌هایي هست که وضعيت آن، مردم و رهگذران را کلافه کرده است. و اصلا به آن رسیدگی نمیشود، و در رفت و آمد بسيار مسألهساز است. یعنی شهرداري با آن‌كه كلي پروژه های بزرگ انجام می دهد، اما به این کار کوچک محلی نمی رسد. از این نمونه ها زیاد است، ونوعی بلاتکلیفی وجود دارد.

عضو شوراي شهر تهران با بيان اين كه طرح های معمولی شهری را بهانه کردیم، كه طرح‌هاي محله‌اي در آن‌ها دیده شود، گفت: از آقای دکتر مظاهریان که خودشان در این قضیه ذوق دارند، و کار میکنند مي‌خواهم که مواظبت کند. این ایده خوب با عملکرد غلط مجریان زیر سوال برده نشود.  

از شهرداران خواسته شود به درد مردم برسند

وي در پايان با تاكيد بر اين‌كه بايد از شهرداران خواسته شود، به درد مردم برسند. آلام مردم، و از جمله همین موضوعهای خرد را ببینند، يادآور شد: من معمولا مصداقی به موضوعات نمي‌پردازم. اما وقتي قضيه‌اي را كه مکرر تماس گرفتهام، و به شهردار منطقه و معاون ایشان گفتم، به جایی نرسيد، ديگر تکلیف شهروندان روشن است. و به همين جهت لازم ديدم برای این موضوع مصداقي هم ذکر کنم.

 

12-227

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: