• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١١:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٠٠
تذکر شهربانو امانی در زمینه مصوبه ستاد ملی کرونا

رسانه ملی کمترین اطلاع رسانی در رابطه با برگزار نکردن مراسم عید قربان و ذبح دام انجام نمی دهد

رییس کمیته ایمن سازی در حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه مناسک حج امسال تعطیل شده، و بنا به مصوبه ستاد ملی کرونا قرار است مراسم عید قربان با ذبح دام همراه نباشد، و مراکز عرضه دام برپا نشود. اما در کمال تعجب رسانه ملی و نهادهای آگاهی رسان، کمترین اطلاع رسانی در این زمینه به مردم انجام نمی دهند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،  شهربانو امانی در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا گفت: ابتدا فوت کرونایی بسیاری از همشهریان از جمله همکار عزیمان سهیل گوهری و نیز آقای رجایی از روزنامه نگاران را تسلیت می گویم.

وی در ادامه افزود: اما تذکر من در خصوص عدم اطلاع رسانی رسانه ملی در مورد عدم برپایی مراکز عرضه دام در روز عید قربان است.

امانی گفت: مناسک حج امسال تعطیل است. و هر ساله شهرداری تهران در آستانه عید قربان 24 مرکز عرضه دام را بر پا می کرد.

وی ادامه داد: اما امسال به سبب وجود شرایط خاص و شیوع کرونا، ستاد ملی کرونا مصوبه ای ابلاغ کرده که به منظور جلوگیری از مسافرت های درون شهری و برون شهری در محل های عرضه دام، مراسم قربانی عرضه نشود، و این مراسم  به شکل سنواتی قبل برگزار نگردد. اما به شکل کمک مومنانه و با اجازه از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، قربانی ها به شکل کمک های مومنانه به دست مستمندان برسد.

امانی در ادامه افزود: اما متاسفانه و در کمال تعجب هیچ آگاهی رسانی در این زمینه از سوی رسانه ملی تاکنون صورت نگرفته است. لذا بیم آن می رود که در چنین شرایطی مردم مبادرت به اقداماتی مغایر با مصوبه ستاد ملی کرونا بگیرند.

این عضو شورا گفت: این در حالی است که ما شاهد بودیم به سبب اطلاع رسانی های صورت گرفته، مردم در روز طبیعت کمترین حضور را در سطح شهر و محوطه های بیرونی شهر داشتند که جای قدردانی دارد. و لذا برای این روز و مراسم عید قربان نیز می بایست چنین اطلاع رسانی صورت گیرد.

امانی گفت: در این زمینه شورای شهر نیز باید توجه خود را مبذول دارد، تا اطلاع رسانی در این خصوص از سوی رسانه ملی و نهادهای اطلاع رسان صورت گیرد.

امانی گفت: وقتی مناسک حج تعطیل است، لذا مصوبه ستاد رسانه ملی و نهاد های دیگر باید از مردم بخواهند، دام قربانی نکنند و رعایت پروتکل ها را انجام دهند.

 

3-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: