• يکشنبه ٣٠ شهريور ١٣٩٩-١٢:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٣١
حجت نظری در صحن شورا:

تردد موتور سیکلت در پارک ها سلامت روانی و امنیت شهروندان را مختل کرده است

رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه تردد موتور سیکلت ها در پارک ها به معضلی تبدیل شده، که مربوط به دو یا چند بوستان نیست. و این در حالی است که خود نگهبانان و متصدیان بوستان ها نیز از موتور سیکلت برای تردد در بوستان ها و استفاده می کنند. لذا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌خواهم، که ضمن اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه ‌تر برای ورود و تردد موتورسیکلت در پارک‌ها ترتیبی اتخاذ شود، که متصدیان و نگهبانان برای تردد در پارک‌ها از موتورسیکلت استفاده نکنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری در دویست و سی و هفتمین جلسه شورا، گفت: امروز روزملی گفت ‌و گوی تمدن‌هاست، که متاسفانه در تقویم ملی دیگر اهمیت چندانی به آن داده نشده است. روزی که پیام مهمش، یعنی گفت‌ و گوهمچنان بهترین چاره ‌ساز برای حل مشکلات داخلی و خارجی است، که امیدوارم آیین گفت‌ و گو در میان ما به فراموشی سپرده نشود.

وی ادامه داد: درهمین راستا جا دارد، از شهرداران مناطق ۲ و ۵ بابت همکاری برای راه‌ اندازی سمن‌ سرای این دو منطقه تشکر کنم. و امیدوارم حضور "ان.جی.او" ها در فضاهای عمومی و اشتراکی اینچنینی، بابت گفت ‌و گوی بیشتر در جامعه مدنی را باز کند.

نظری افزود: از همکارانم خانم‌ها فخاری و امانی، و آقایان حق‌شناس و میلانی که در رویداد روزجهانی پاکسازی زمین در جمع ‌آوری ته سیگار از خیابان ولیعصر با دعوت بنده و ستاد سمن‌ها مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم.

نظری در ادامه گفت: همچنین آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می ‌دارم. و دست تک ‌تک خانواده شهدا و ایثارگران را می‌بوسم. امیدوارم سایه جنگ همواره از سر مردم جهان و به خصوص کشور عزیزمان دور باشد.

 رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران، در ادامه گفت: تذکر امروز بنده در مورد تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های شهری است. مشکلی که بارها و بارها از سوی مردم به بنده منتقل شده، و من سعی کرده‌ بودم تا به شکل تذکر موردی به مسئولان مربوطه آن را حل و فصل کنم. اما گویا مساله ورود موتورسیکلت‌ به پارک‌ها به معضلی بدل شده، که مختص به یک یا دو پارک نیست.

وی افزود: متاسفانه شهروندان بسیاری از تردد موتورسیکلت در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گلایه دارند. و عجیب ‌تر آنکه درصد قابل توجهی از این موتورسیکلت‌ها، نه موتورسیکلت متعلق به شهروندان، بلکه موتورهای مربوط به متصدیان و نگهبانان پارک است، که بعضا به شکل بدی هم اقدام به راندن این وسیله می‌کنند.

نظری خاطر نشان ساخت: من البته منکر ضرورت استفاده از موتورسیکلت برای مواقع ضروری و تامین امنیت در پارک نیستم. اما هیچ ضرورتی ندارد که نگهبانان پارک‌ها و مسئولان مربوطه بخواهند با موتورسیکلت در محوطه داخلی بوستان‌ها گشت‌زنی کنند، چه برسد به اینکه بخواهند با سرعتی نامناسب نیز درون پارک‌ها تردد کنند.

وی افزود: قطعا می‌دانید که این اقدام سلامت روانی و همین‌طور ایمنی شهروندان و به خصوص زنان و کودکانی را که برای ورزش و تفریح به پارک آمده‌اند، مختل می‌کند.

نظری گفت: عجیب‌تر اینکه شهردار محترم تهران که خود شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق می‌کند، چگونه هنوز نتوانسته زیرمجموعه خود را برای حفظ جان و امنیت خاطر شهروندان مجاب کند، که به‌ جای موتورسیکلت، از دوچرخه برای تردد در پارک‌ها استفاده کنند؟!

در همین راستا از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌خواهم که ضمن اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه ‌تر برای ورود و تردد موتورسیکلت در پارک‌ها، ترتیبی اتخاذ شود که متصدیان و نگهبانان برای تردد در پارک‌ها از موتورسیکلت استفاده نکنند.

 

237-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: