• سه شنبه ١ مهر ١٣٩٩-١٥:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٨٩
احمد مسجدجامعی پس از ارائه گزارش نماینده شورایاری منطقه 8 شهرداری:

برخی برای کاهش قدرت نهادهای انتخابی تلاش می کنند

رییس ستاد هماهنگی شورایاری ها گفت: درست است که در شرایط امروز برخی برای کاهش قدرت و قوت نهادهای انتخابی تلاش می‌کنند، اما مدیریت شهری از شورایاری‌ها به عنوان تنها نهاد انتخابی در مدیریت شهری حمایت کرده و می‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و سی و هشتمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 8 ، گفت: این که می‌گویم مدیریت شهری، منظور شورای شهر، بخش اجرایی و همه این هاست. دلیلش هم این است که شما شورایاران در صحن شورا گزارش می‌دهید، و این یعنی حمایت از شورایاری. شهردار تهران هم حمایت می‌کند؛ وقتی معاونین شهرداری جلسات پیوسته با شما می‌گذارند، معنایی جز حمایت از شما ندارد. حتی بعضی از آنها کانال‌های ارتباطی ویژه برای شما برقرار کرده اند و ارتباط تنگاتنگی با شما دارند. حمایت جز این ها چه معنایی می تواند داشته باشد؟

شورایاری ها تنها نهاد انتخاباتی در شهرداری هستند

احمد مسجد جامعی سپس با خطاب قراردادن شورایاران اظهار داشت: شما تنها نهاد انتخاباتی در شهرداری هستید و ما نه تنها ضد نهادهای انتخاباتی نیستیم، بلکه حامی نهادهای انتخاباتی هستیم و از این روست که از نهاد انتخاباتی شورایاری‌ها حمایت می‌کنیم. اصلا ما برای اعتبار بخشیدن به فعالیت خود، موضوع حمایت از شما را مطرح می کنیم. آقای دکتر حناچی در دولت گزارش انتخابات شورایاری ها را دادند، و گفتند با وجود شرایط یخبندان، حضور و مشارکت مردم موجب رضایت شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان این نکته که با این همه مشارکت مردمی مگر می‌شود این نهاد انتخاباتی شهری را کنار بگذاریم، و تضعیف کنیم و رو در روی آنها بایستیم؟ وی همچنین خاطرنشان کرد: البته ممکن است در برخی جاها این کار را انجام دهند. اما مجموعه مدیریت شهری از شما حمایت می کند. جمله آقای محسن هاشمی مبنی بر پیوستگی شورای شهر و شورایاری ها جمله خوبی گفت، که من کم‌تر شنیده بودم.

کتابخانه دکتر شهیدی ارزش تاریخی دارد و بسیار ارزشمند است

وی که پس از ارائه گزارش نماینده شورایاری منطقه 8 شهرداری، سخن می گفت، به طرح موضوعاتی در باره منطقه 8 شهرداری پرداخت و اظهار داشت: من چند مسئله را در باره منطقه 8 مطرح کنم،  که در سخنان همکارانم نبود. قبل از همه از شهردار منطقه8 ، خانم مهندس استقامتی تشکر می‌کنم و با دوستان شهرداری هم راجع به ایشان صحبت کرده ام.

مسجدجامعی با اشاره به این موضوع که در منطقه 8، علاوه بر موضوعاتی که طرح شد، دو یا سه موضوع دیگر هم مطرح است، گفت: یکی خانه آقای دکتر شهیدی است. خانه دکتر شهیدی آنجا کتابخانه عمومی است، اشکالی هم ندارد، بسیار خوب است. ولی خود آقا، برای آقای دکتر شهیدی کلمه علامه را به کار برده است. من کم‌تر به یاد دارم که ایشان برای کسی از لقب علامه استفاده کنند.

کتاب های کتابخانه دکتر شهیدی به دو بخش تقسیم شوند

عضو شورای شهر افزود: خیلی از آثاری که در کتابخانه ایشان وجود داشته، تخصصی و بسیار ارزشمند است، که حاشیه هایی هم دارد؛ یعنی ایشان برای آن کتابها حواشی نوشته است. علاوه براین کتاب هایی که دیگران با دستخط و امضای خود به وی هدیه کرده اند در کتابخانه وجود دارد. باید گفت اینها همه سند است.

وی با طرح این پرسش که باید دید این کار با چه ادبیاتی انجام گرفته است، و چگونه می شود آن ها را نگهداری کرد، یادآور شد: درباره برخی از بزرگان فرهنگ و ادب کشورمان؛ کارهای ارزشمندی انجام شده است، مثلا  الان شخصی حواشی کتاب های استاد زرین کوب را جداگانه جمع‌آوری می‌کند، که در جای خود کار شایسته ای است. در خصوص کتاب‌های مرحوم زریاب هم اینگونه است.

مسجدجامعی با بیان این موضوع که جایگاه آقای دکتر شهیدی در اندیشه و فرهنگ کشورمان بسیار رفیع است، اظهار داشت: وقتی کتابخانه ایشان را دیدم، احساس کردم جایگاه علامه در آن فراموش شده است. به هر حال کتابخانه می‌تواند دو بخش باشد. یک بخش، آثار و کتاب های کتابخانه مرحوم آقای دکتر شهیدی که یادداشت و دست خط دارد. و بخش دیگر، کتاب هایی که یادداشت و دستخط نداشته است.

راه اندازی موزه ورزش در باشگاه دیهیم

عضو شورای شهر سپس بحث دیگری در باره منطقه 8 را طرح کرد، و گفت: موضوع دیگر در باره باشگاه دیهیم است، که با کمک شهرداری راه افتاده است. البته آقای حجت نظری نیستند. اگر بودند بهتر بود. در گذشته این جا باشگاه شاهین بوده. باشگاه فوتبال شاهین که آقای کاشانی از پرسنل وزارت خارجه بنیانگذار آن هستند، فوتبال جدید را در ایران بنیان گذاشته است.

وی افزود: در آن جا من ظرفیت ایجاد یک موزه باشگاه را دیدم. آنها علاوه بر زمین، خود صاحب سرمایه هستند و آورده دارند. من می‌خواستم این موضوع مورد پیگیری قرار بگیرد. زیرا یکی از جاذبه‌های آن منطقه است. و در فوتبال ما نقش بالایی داشته و تمام باشگاه‌های امروزی به نوعی ریشه در این جا دارند.

ماشین آلات کارگاه های شرکت نفت ایران و انگلیس در مدرسه کمال آسیب نبیند

مسجدجامعی در ادامه مدرسه کمال در منطقه 8 را مورد نظر قرار داد و بیان داشت: جای دیگری است که باید به آن توجه شود، مدرسه کمال است. مرحوم آقای رجایی از بنیانگذاران این مدرسه بودند. و با توجه به این که از هفته دولت هم چیزی نگذشته، توجه به این مدرسه لازم است انجام شود. به نظرم آقای هاشمی رفسنجانی هم در راه اندازی آن مشارکت داشتند. مرحوم آقای بازرگان هم در تاسیس آن حضور داشتند.

عضو شورای شهر تهران افزود:  در بازدیدی که در تهرانگردی‌ها از کارگاه مدرسه کمال داشتم، قسمت‌های بسیار دیدنی وجود داشت، که نگران هستم آسیب ببینند. ماشین آلات کارگاه های آنجا مربوط به شرکت نفت ایران و انگلیس قبل از ملی شدن نفت است، که بعد از ملی شدن نفت، اموال آن را به این کارگاه آموزشی آوردند و در اینجا هنوز از آنها بهره می‌برند. من دیدم اینها همینجوری کنار هم چیده شده است. با این تاریخی که مدرسه دارد، باید گفت یکی از جاهای پر جاذبه است. و خاطره و تاریخ دارد. خود شما شورایاری ها بهتر است این را مدیریت کنید.

کوچه ای که با کمک ملکه هلند ساخته شد

عضو شورای شهر در ادامه کوچه هلند را مورد اشاره قرار داد و گفت: این کوچه تاریخچه‌ای دارد. بعد از جنگ جهانی دوم، کشور ارمنستان تشکیل می‌شود، از ارامنه روستاها و شهرها می‌خواهند که به تهران بیایند و از آنجا به ارمنستان بروند که  این اتفاق نیمه کاره می‌ماند، و ارامنه در تهران و در این منطقه ماندند.

وی در ادامه گفت: کوچه هلند به زلزله بوئین‌زهرا مربوط می‌شود، که با کمک ملکه هلند ساخته شد و کلیسای مفصلی هم کنار آن وجود دارد. هم تجربه و هم خاطره و هم شکل بناها از مواردی است که می‌توانید به آن بپردازید. در واقع همه این ها به محله زرکش مربوط می شود که از جمله مهمترین محلات ارامنه در تهران است.

 

238-20

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: