• يکشنبه ٥ بهمن ١٣٩٩-١٢:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٤٩٥
حجت نظری:

پیش از تصویب بودجه 1400 شهرداری باید گزارشی از عملکرد 99 داشته باشیم

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به اینکه بودجه 1400 شهرداری تهران بیشتر رویایی بسته شده است تصریح کرد: باید میزان تحقق بودجه سال ۹۹ را بررسی و بر اساس آن بودجه سال آینده را مورد تصویب قرار دهیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران  حجت نظری، عضو شورای شهر در جریان دویست و شصت و ششمین جلسه شورا با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، گفت: این بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال جاری از چند جهت قابل بررسی است. نخست اینکه ما باید میزان تحقق بودجه سال ۹۹ را بررسی و بر اساس آن بودجه سال آینده را مورد تصویب قرار دهیم.

وی ادامه داد:  آن طور که به نظر می‌رسد در بخش تحقق درآمدها نسبت به برآوردهای اولیه عقب هستیم و حتماً باید در تصویب بودجه میزان تحقق بودجه امسال چراغ راه ما باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه انحرافات بودجه ناشفاف است ادامه داد: در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها ردیف‌های پیش‌بینی شده اگر در محلی که باید اختصاص پیدا می‌کرد اختصاص نیافته باید به شورا گزارش داده شود و اگر انحرافی از بودجه وجود دارد یا ندارد، گزارش داده شود.

حجت نظری گفت: نحوه کسب درآمد موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود. چند ماه پیش لیست املاک شهرداری برای فروش به شورا آمد و قرار شد درآمدها به حساب خزانه واریز شود اما یکی از آن املاک به خانه شهرداران تهران از فروخته شده و معلوم نیست خریدار چه کسی است و چه عددی این خانه فروخته شده است.

نظری با تاکید بر اینکه شفافیت در بودجه باید با گزارش‌دهی انجام شود خاطر نشان ساخت:  بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده، رؤیایی بسته شده و احتمال آنکه سال آینده محقق شود ضعیف است، بنابراین از همکارانم تقاضا دارم در شورا نسبت به آن تأمل کرده یا کلیات را رد کنند یا این لایحه را به کوچه عملیاتی نزدیک‌تر کند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: کمیته تخصصی تخصیص بودجه، همچنان غیر قانونی تشکیل می‌شود که در فصل بررسی بودجه به این مهم باید توجه شود.

12-266

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: