• يکشنبه ٩ خرداد ١٤٠٠-١٤:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٧١
مسجد جامعی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران:

حاج حسین ملک بزرگترین واقف ایران است و حق بزرگی به گردن تهران دارد

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران با تجلیل از شخصیت حاج حسین ملک، در آستانه صد و پنجاهمین سالروز تولد این واقف بزرگ، او را فردی معرفی کرد که به گردن تهران بسیار حق دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و تمور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: دهم خرداد صد و پنجاهمین سال تولد حاج حسین آقای ملک است، جد ایشان هم آقا محمد مهدی تبریزی، شخصیت مهمی است و 150 سال پیش در جنگ ایران و روس حضور داشته و بعدها با امیرکبیر به تهران می‌آید.

وی افزود: آثاری چون سرای امیر در بازار که منصوب به امیرکبیر است، موزه ملک، کتابخانه ملک و خانه ملک که سر در آن «الملک الحق المبین» نوشته شده و یکی از خانه‌های تاریخی است را ایشان می سازند.

وی با بیان اینکه در ری نیز مدارس و باغ‌هایی است که این شخصیت آنها را ساخته است، افزود: هم چنین در شمیران و در گلابدره اولین بوستان ارگانیک ایران ساخته شده و همچنین زمین و ملک مجموعه تئاترهای آئینی که ما نتوانستیم آن را تمام کنیم و هم چنان باقی مانده است نیز برای حاج حسین آقای ملک است.

مسجدجامعی با بیان اینکه حاج حسین ملک بزرگترین واقف ایران در قرن گذشته است، تصریح کرد: او در مشهد و تبریز و جاهای دیگر هم وقف دارد؛ حتی کتابخانه ایشان به لحاظ زمانی قبل از کتابخانه ملی ساخته شده است که از این منظر بسیار باارزش است.

وی ملک را فردی نوآور و نواندیش خواند و گفت: او در زمان جنگ جنگید، زمان کار تجارت کرد و در زمان فرهنگ به فرهنگ کمک کرد و خیلی بر گردن تهران حق دارد که نمی‌دانم این حق را چگونه می‌توان ادا کرد اما به عنوان نماینده مردم تهران احساس کردم وظیفه من است از کسی که نسل در نسل برای تهران آثار ماندگاری گذاشته است یاد کنم.

 تشکر از کاشت درخت در 200 مدرسه تهران

مسجدجامعی در بخش دیگری از سخنان خود در صحن شورای اسلامی شهر  تهران گفت: از کار بسیار دوست‌داشتنی و زیبای پروژه کاشت درخت در 200 مدرسه که این روزها بی سر و صدا در حال انجام است تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: کاشت درختان چنار، تبریزی و سرو در مدارس تهران بسیار ایده خوبی است به‌ویژه آنکه طرح اصلی آن 5000 مدرسه در تهران است؛ در نظر بگیرید در هر کدام از این مدارس 10 درخت هم کاشته شود چه رقم بالایی می‌شود.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل اینکه این درختان در مدرسه کاشته می‌شوند از جمله درختانی هستند که امیدواریم خشک نشوند و اگر این پروژه را بتوانیم ادامه دهیم شاید برای دیگر مراکز همچون مساجد و تکایا هم بتوانیم این تجربه را تکرار کنیم.

وی در پایان گفت: این پروژه از جمله کارهای بی‌سر و صدایی است که احساس کردم حیف است اگر از آن نامی برده نشود؛ این پروژه حداقل در 200 مدرسه در نقاط جنوبی تهران به همت شهرداری و سازمان‌های ذی ربط انجام شده است که هم از آموزش و پرورش و هم از مدیریت شهری تشکر می‌کنم.

14-298

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: