• سه شنبه ٨ تير ١٤٠٠-١٠:٠١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٩١١
سید حسن رسولی در تذکری به شهردار تهران خواستار شد:

تسریع در تهیه اساسنامه صندوق بازنشستگی شهرداری تهران/ ارسال اساسنامه شرکت های وابسته به شورا

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار محترم تهران می خواهم نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی و ساختار تشکیلاتی حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام نمایند تا ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی با مشکل قانونی روبرو نگردد و ساختار طبق ماده 4 آیین نامه استخدامی سیر مراحل قانونی خود را طی نماید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید حسن رسولی در آغاز سیصد و ششمین جلسه شورا در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: پیرو تذکر مورخ 12/02/1400 مبنی بر تسریع در ارسال لایحه وظایف شرکتها بر اساس اساسنامه تیپ مصوب و تاکید مجدد بر آن تذکر، شایسته میدانم با عنایت به تبصره 3 ماده واحده لایحه ادغام دو معاونت برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی، که در تاریخ 17 اسفند ماه 99 به تصویب شورای شهر رسیده و در آن مقرر گردیده، ماهیت سازمان بازنشستگی به صندوق بازنشستگی تغییر و به ذیل معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران منتقل شود و اساسنامه جدید صندوق تهیه و به تصویب شورای شهر برسد.

وی ادامه داد: در تبصره سوم ماده واحده مصوبه اساسنامه های 19 سازمان، شهرداری موظف شده است حداکثر تا 31/2/1400 نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی به شورای اسلامی شهر تهران اقدام نماید.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا اظهار داشت: همچنین طبق تبصره دهم مصوبه ادغام دو معاونت ذکر شده، شهرداری موظف بوده ساختار تشکیلاتی جدید این دو حوزه را ظرف مدت یک ماه به تصویب شورای اداری و سپس شورای اسلامی شهر تهران برساند، لیکن تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

رسولی ادامه داد: با عنایت به موارد بیان شده، از شهردار محترم تهران می خواهم نسبت به تهیه و ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی و ساختار تشکیلاتی حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اقدام نمایند تا ادامه فعالیت صندوق بازنشستگی با مشکل قانونی روبرو نگردد و ساختار طبق ماده 4 آیین نامه استخدامی سیر مراحل قانونی خود را طی نماید.

ارسال اساسنامه شرکت های وابسته به شورا

رسولی در ادامه سخنان خود گفت: همچنین در اجرای مفاد تبصره ذیل ماده واحده مصوبه اساسنامه نمونه سازمان ها و شرکت ها به شماره 2693مورخ 10/8/1399 شهرداری موظف بوده  است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مقرره مذکور، اساسنامه هر کدام از شرکت های تابعه شهرداری را منطبق بر مفاد مصوبه مورد بررسی و بازنگری قرار داده و جهت طی مراحل قانونی به شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تقدیم کند. از آنجا که تاکنون در این خصوص اقدامی به عمل نیامده است به آقای شهردار تذکر می دهم به فوریت نسبت به تکلیف قانونی خویش اقدام نماید.

1-306

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: