• يکشنبه ٣١ مرداد ١٤٠٠-١٠:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٢٣٣
مهدی چمران:

انقلاب ما با نام حسین (ع) پیروز شد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انقلاب ما از عاشورا شروع شد، اظهار داشت: چراکه ۱۵ خرداد 1342 دو روز پس از عاشورا بود و در همانجا بود که انقلاب ما با نام حسین پیروز شد.

 

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در ابتدای پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت شهادت امام حسین و امام زین العابدین گفت: انشالله که باز هم در اجرای عزاداری های خالصانه و بی ریا موفق عمل کنیم.

چمران با بیان اینکه پس ۱۴۰۰ سال فریاد "هَل مَن ناصرِ یَنصُرَنی" در گوش ما می‌پیچد یادآور شد: امام حسین در شب عاشورا یاران خود را جمع نمود و گفت:" هرکس که قصد رفتن دارد می‌تواند برود. اما در روز عاشورا بارها و بارها فریاد ها من ناصر ینصرنی را سر داد. این درخواست کمک نبود، بلکه اتمام حجتی بود تا در آخرین لحظات هم عده ای را به راه راست هدایت کند و از راه دوره و پلیدی باز دار".

رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امام حسین این شعار را سر داد تا دشمنان خود را در گرایش به راه راست هدایت کند، نه اینکه از کسی یاری بطلبد. این شعار به این معناست که آیا کسی هست که راه حسین (ع) را ادامه دهد؟

او تاکید کرد: پس از شهادت امام حسین هم این فریاد همچنان هست و کسانی که راه امام حسین را ادامه دادند پیروز شدند.  

مهدی چمران با بیان اینکه آیا کسی زنده تر از امام حسین در تاریخ داریم؟ ادامه داد: انقلاب ما نیز از عاشورا شروع شد چراکه ۱۵ خرداد سال 42 دو روز پس از عاشورا بود و در همانجا بود که انقلاب ما با نام حسین پیروز شد. در دفاع مقدس هم با نام و یاد و عشق حسین به جبهه می‌رفتیم و به پیروزی رسیدیم.

او افزود: سال ها یاسر عرفات و... ۳۰ سال با اسرائیل جنگیدند و به جایی نرسیدند و در آخر صلح کردند. اما حماس راه حسین را برگزید و در جنگ ۵۲ روز غزه پیروز شد.

چمران ادامه داد: هرکسی که به حسین کمک کند، به پیروزی خواهد رسید. اگرنه امام حسین به کمک کسی نیاز نداشته و ندارد. در عوض کسانی که در کشاکش دنیای نفسانی هستند، به کمک امام حسین نیاز دارند تا مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی بر بال ملائک نشسته و به معراج روند و به دیداار شهدایی چون مطهری، بهشتی، چمران، بابایی، خرازی، شیرازی و باکری و... بشتابند و اینچنین به فریاد امام حسین پاسخ بدهند.

رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: سخن آخر سیدالشهدا این بود که ما به قضای الهی تن دادیم و آن را می‌پذیریم و ما نیز همین راه را طی میکنیم.

3-5

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: