• سه شنبه ٩ شهريور ١٤٠٠-١٠:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٣٥٤
پرویز سروری در هشتمین جلسه شورا؛

بانک ها باید از بنگاه های اقتصادی به ظرفیت های حمایت گر تبدیل شوند/ امیدواریم این استقلال سیاسی که به وجود آمده با استقلال اقتصادی همراه شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سالروز بانکداری بدون ربا امیدواریم رویه بانکداری اصلاح شود و بانک ها از اینکه بنگاه اقتصادی و رقیب سرمایه گذاران باشند خارج و تبدیل به حامیان تولید و اقتصاد ملی شوند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری در هشتمین جلسه شورا که در غیاب مهدی چمران ریاست آن را بر عهده داشت، گفت: امروز روز بانکداری بدون ربا و سالروز مصوب مجلس است. انتظاری که از بانک ها وجود دارد این است که آنها حامی تولید و اقتصاد ملی باشند.

وی ادامه داد: ما از بانک داری اسلامی ظاهری زیبا دیدیم واما باطنی که با این ظاهر همراهی کند، هرگز ندیدیم و امیدواریم دولت مردمی و وزیر جوان انقلابی اقتصاد، محور اصلی شان را بر اصلاح رویه بانک ها قرار بدهند.

سروری افزود:  بانک ها باید از حالت بنگاه اقتصادی و رقیب سرمایه گذاران بودن خارج شوند، بانک ها باید  حامی تولید ظرفیت های دقیق ستادی باشند. امروز  اگر اقتصاد ما درون زا و برون ریز است  بانک ها در آن  نقش اصلی را ایفا می کنند و امیدواریم در این دوره شاهد برون رفت بانک ها از حالت بنگاه های اقتصادی باشیم و آنها به ظرفیت های حمایت گر تبدیل شوند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: جالب است 12 شهریور روز مبارزه با استعمار و اشغال ایران و همچنین سالروز  شهادت رییس علی دلواری است. در همین ماه سوم شهریور اشغال ایران و  فرار رضا خان صورت میگیرد. جالب است فردی مانند رییس علی با دست خالی بدون هیچ سرمایه حمایتی در مقابل امپراتوری بزرگ انگلیس می ایستد و این امپراتوری را به استیصال می کشاند و فردی مانند رضا خان با ارتش مجهز غرب ساخته مانند افغانستان با اولین تحرک دشمن فرار را بر قرار ترجیح می دهد و ملت را بی دفاع و بی حامی در مقابل اشغالگران قرار می دهد.

سروری گفت: این ها همه درس های تاریخ است که باید از آن عبرت بگیریم تا عبرت دیگران نشویم  و این استقالال سیاسی که به وجود آمده امیدواریم  با استقلال اقتصادی در دولت مردمی توامان شود.

1-8

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: