• چهارشنبه ١٧ مهر ١٣٩٨-٠٩:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٣٩٧
زهرا نژادبهرام:

شهر هوشمند شکل نمی گیرد اگر شهروند هوشمند نداشته باشیم/ اطلاعات ممکن است گاهی به ضد اطلاعات بدل شود/ عکس

در روز هنر، معماری و شهرسازی، آیین رونمایی از سرویسهای هوشمند شهرسازی در ساختمان شماره دو شورای شهر، سالن ایران زمین، برگزار شد .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، به نکات مغفول مانده ای در هوشمندسازی سرویسها اشاره و  کرد و گفت: هرچقدر هم بحث هوشمندسازی ظرفیتهای مختلف را در اختیار ما قرار دهد اما اگر امکان استفاده از آن فراهم نشود، به بستری برای عدم شفافیت مبدل خواهد شد.

 

به گفته نژادبهرام، زمانی که حجم عظیمی از اطلاعات در اختیار شهروندان قرار می گیرد و در کنار آن هیچ آموزشی هم به شهروند داده نمیشود،  عملا چنین سامانه هایی به نام شهروندان راه اندازی شده در حالی که آنها هیچ استفاده ای از چنین امکاناتی نکرده و حتی ممکن است زمینه ساز سواستفاده و برخی تخلفهای احتمالی را فراهم کند؛ اطلاعات ممکن است گاهی به ضد اطلاعات بدل شود.

 

رئیس کمیته شهرسازی شورلی شهر، بر این نکته تاکید کرد که راه اندازی سرویسهای هوشمندسازی اتفاق مبارکی است که بستری از دقت و سرعت و تخصص را در اختیار شهروندان، جهت شفافیت هرچه بیشتر فراهم می کند و بسترساز  ارتقا مهارتهای شهروندی است اما شهر هوشمند شکل نمی گیرد اگر شهروند هوشمند نداشته باشیم و این مشارکت میان شهروند و مسئول است که شهروند را هوشمند کرده و اوست که می تواند شهر را هوشمند کند.

 

نژادبهرام، تاکید کرد: اگر ایده آل ما شهروندمحوریست، مشارکت می تواند ضمن از بین بردن دیوار بی اعتمادی و فساد، ایده ای برای رونق کسب و کار هم باشد.

 

او به زمان صدور پروانه اشاره کرد و گفت: در خوش بینانه ترین حالت صدور پروانه بالای شش ماه است؛ تسهیلات لازم جهت صدور پروانه با هوشمندسازی می تواند شکل بگیرد و فرصت کسب و کارهای حوزه ساخت و ساز تسهیل کند.

لینک تصاویر: http://shora.tehran.ir/default.aspx?tabid=1114&ArticleId=18582

print

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: