• سه شنبه ٢٣ مهر ١٣٩٨-١١:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٥٢٥
در جلسه شورا صورت گرفت: 14-170

گزارش شورای شهر از اقدامات مدیریت شهری تهران در جریان پیاده‌روی اربعین

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خدمات ارائه شده توسط شهرداری تهران درچارچوب وظایف محوله به شهرداری صورت گرفته است، اظهار داشت: شهرداری تهران برای مکان استقرار نیروها و توزیع غذا میان کارکنان مستقر در عراق هزینه‌ای نمی‌کند و حتی غذای کارکنان و مدیران مستقر در مراسم اربعین از طریق نذورات مردمی تامین می‌شود و در تلاش هستیم با مشارکت اصناف مختلف، هزینه‌ها فعلی نیز کاهش یابد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، طی نطقی در یکصد و هفتادمین جلسه علنی این شورا، گزارش سفر خود به کشور عراق و بازدید از شهرهای نجف، کوفه و کربلا و نحوه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را به مردم و شورای شهر ارائه داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که به‌همراه رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا و تنی چند از مدیران شهری به‌منظور بررسی وضعیت ارائه خدمات به زائران پیاده‌روی اربعین به عراق سفر کرده بود، گفت: در این چند روز جلسات متعددی در شهرهای نجف، کربلا و کوفه با مسئولین مربوطه برگزار شد از جمله در نجف و طی جلسه‌ای با سرکنسول جمهوری اسلامی در این شهر مسائل پیرامون راه‌پیمایی اربعین و چگونگی ارائه خدمات هرچه مناسب‌تر به زائران را بررسی کردیم و مقرر شد تجربیات و نقطه‌نظرات کنسولگری جمهوری اسلامی در عراق در اختیار شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد.

امینی در ادامه با اشاره به بازدید خود از منزل امام راحل در نجف اشرف که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی، یادگار امام(ره) به دیدار خود و هیئت همراه با نیروهای خدماتی شهرداری تهران که در کوفه و نجف مشغول بودند، اشاره کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اشاره به حضور شرکت شهر سالم در مسیر پیاده‌روی اربعین افزود: شرکت شهر سالم شهرداری تهران با کمک نیروهای پزشکی و پرستاری از تخصص‌های مختلف که از سرتاسر کشور و به‌صورت داوطلبانه با این شرکت همکاری می‌کنند، در طول مسیر پیاده‌روی اربعین خدمات مختلف و متنوع بهداشتی و دارویی به زائران ارائه می‌دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به حضور خیرین و ارائه خدمات و کمک‌های رایگان توسط این گروه داوطلب به زائران حرم امام حسین (ع) افزود: ارائه خدمات متنوعی نظیر نانوایی و خشک‌شویی و... توسط مردم خیر به‌صورت رایگان در این مسیر نشان‌گر مشارکت مردم و اصنفاف گوناگون در این ارتباط است که جا دارد تلاش شود تا در سال‌های آینده این مشارکت حتی بیش از پیش شود.

امينى در پایان با بیان اینکه خدمات ارائه شده توسط شهرداری تهران درچارچوب وظایف محوله به شهرداری صورت گرفته است، اظهار داشت: شهرداری تهران برای مکان استقرار نیروها و توزیع غذا میان کارکنان مستقر در عراق هزینه‌ای نمی‌کند و حتی غذای کارکنان و مدیران مستقر در مراسم اربعین از طریق نذورات مردمی تامین می‌شود و در تلاش هستیم با مشارکت اصناف مختلف، هزینه‌ها فعلی نیز کاهش یابد. همچنین با همکاری اقشار مختلف جامعه با مدیریت شهری می‌توان خدمات بهتری را به زائران ارائه کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: