• چهارشنبه ٢٠ آذر ١٣٩٨-١٣:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٧٥٨
محمد جواد حق شناس در نشست تقدیر و تشکر از فعالین مراسم اربعین بیان داشت؛

وظیفه داریم از تمام کسانی که در مراسم اربعیین عاشقانه خدمت کردند تشکر کنیم/ پذیرایی میلیون ها زائر و سلامت آنان اتفاق نمی افتاد جز در سایه تلاش خادمان خدمات شهری

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهرهایی مانند کربلا و نجف انتظار داریم وقتی از میلیون ها زائر پذیرایی می کند فضا و بستری فراهم باشد که علاوه بر انطباق با تفکرات شیعی زائران، به لحاظ منظر و زیبایی و سلامت مردم نیز پذیرای زائران باشد. اینکه زائران بیمار بازنگردند، این اتفاق جز در سایه تلاش های شما عزیزان در زمینه خدمات شهری، رخ نمی داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران نشست ارائه گزارش مراسم اربعین سال 98 و تقدیر از فعالین این مراسم  صبح امروز با حضور محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و روسای سازمان های زیر مجموعه این معاونت، نمایندگان معاونت حمل و نقل ، فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری  شهرداری تهران برگزار شد.

حق شناس با اشاره به  عملکرد مثال زدنی خادمین حضرت ابا عبدالله در مراسم اربعیین گفت: به شما تبرک می گویم بابت این حضور و این رویداد و اتفاق، ما  قطعا ماجور خواهیم بود و شاید هیچ کلامی جایگزین این نباشد " اجرتان با امام حسین(ع)".

وی ادامه داد: خوشبختانه این توفیق نصیب سازمان بزرگ مدیریت شهری شد و باید این فرصت را مغتنم شمرد. شورای شهر و شهرداری در سالیان اخیر فرصتی را پیدا کرده اند تا  در کنار سایر خدماتی که به مردم ارائه می دهند، این توفیق را  هم پیدا کرده اند که به زائران ابا عبدالله در حد وسع و امکانات و موقعیتی که فراهم می شود این خدمات را  ارائه کنند و برگ دیگری به  افتخارات خود  اضافه کنند.

وی افزود: خدماتی که از تهران آغاز می شود و ادامه اش در مرز های 4 گانه (خسروی، مهران، چزابه و  شلمچه) تداوم پیدا می کند. از  مسیر کربلا و نجف می گذرد و در طی چند هفته ای که زائران در این شهر ها حضور دارند خادمان شهرداری تهران از مدت ها  قبل کارشان آغاز می شود و  شهر را مهیا می کنند. این ها همه قطره ای از این اقایانوس می شوند و بعد از بازگشت زائران شهر را به حال اول خود باز می گردانند و با اندوخته ای بزرگ به شهر و دیار خود باز می گردند.

حق شناس در ادامه با تقدیر از عملکرد شهرداری تهران در بحث خدمات شهری گفت: شاید این نشست یکی دو سال با تاخیر برگزار شد و  برای سال 96 و 97 هم باید برگزار می شد، با این حال امسال این فرصت فراهم شد که  از  مجموعه بزرگ و بی ادعای مدیریت شهری تهران تقدیر کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا خاطر نشان ساخت: در این راستا  با خانم صدر اعظم نوری که همیشه در این چند سال حامی و همراه این مسیر بودند و تلاش های مشترک کمیسیون فرهنگی و محیط زیست شورا در این رابطه مشهود وعیان است همصدا و همنوا بودیم.

حق شناس در ادامه تصریح کرد: گرچه در دو سال اول شورا  دیدگاهی وجود داشت که ما باید این کار را به خود مردم واگذار کنیم چرا که هر نوع هزینه ای خارج از شهر ممکن است با نارضایتی شهروندان همراه باشد، اما در مجموع رویکرد شورا این بود که در عین حمایت از برگزاری مراسم کمک هم بکنند. با این حال همواره توجه جناب شهردار را به این نکته معطوف داشتیم که بر طبق وظیفه ای که ستاد اربعین به شهراری سپرده در قالب مسئولیت خدماتی، وظیفه شهرداری تهران تنها در همین حیطه خلاصه می شود و ما  عملا وارد سایر حوزه ها نشویم و همواره این مورد را هم به آقای نجفی، افشانی و هم به آقای حناچی ابراز داشتیم. هر چند در سالهای گذشته شاهد بودیم شهرداری در حیطه  رویکرد هایی که مربوط به سازمان شهرداری نبود وارد می شد نظیر اقدامات فرهنگی در مراسم اربعین.

حق شناس گفت: ما در این دو ، سه سال دقیقا بر اساس آنچه به عنوان وظیفه به شهرداری تهران محول شده عمل کردیم و  مهمترین کار ما هم خدمات شهری است و ما هیچ کاری جز رفت و روب شهر در مراسم اربعین نداشتیم. این رویکرد در  این دو سه سال انصافا رویکرد موثری بود.

حق شناس در ادامه افزود: این رویکرد از این جهت قابل اعتنا است که از شهرهایی مانند کربلا و نجف انتظار داریم وقتی از میلیون ها زائر پذیرایی می کند فضا و بستری فراهم باشد که علاوه بر انطباق با تفکرات شیعی  زائران، به لحاظ منظر و زیبایی و سلامت مردم نیز پذیرای زائران باشد. اینکه زائران بیمار بازنگردند، این اتفاق جز در سایه تلاش های شما عزیزان در زمینه خدمات شهری رخ نمی داد.

حق شناس در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدوارم ما و شما شیعه حقیقی امام  حسین (ع) باشیم و این سخن امام که اگر دین ندارید آزاده باشید را همواره مد نظر داشته باشیم. امام حسین(ع)  تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه بشیریت هستند و  این مهمترین پیام امام است که  قبل از شیعه بودن، مومن بودن و  عزادار بودن آنچه مهم است آزادگی است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: