• يکشنبه ٢٤ آذر ١٣٩٨-٠٨:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٧٩٠
بهاره آروین در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت با اشاره به برگزاری همایش تجربه شفافیت اظهار کرد:

اولین همایش تجربه شفافیت دی ماه برگزار می شود/تشویق دستگاه ها و ارگان های عمومی به ارتقای شفافیت

شهرنوشت: رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری همایش تجربه شفافیت، برای نخستین بار گفت: هدف اصلی برگزاری همایش تجربه شفافیت ایجاد پیوند در مجموعه‌هایی است که در راستای ایجاد و ارتقای شفافیت تلاش می‌کنند.

  به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران بهاره آروین در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت با اشاره به برگزاری همایش تجربه شفافیت اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش به اشتراک گذاشتن تجربه سازمان‌ها و نهادهای مختلف در تحقق شفافیت و چالش‌هایی‌ است که با آن روبه‌رو هستند.

وی با تاکید بر به اشتراک گذاشتن راهکارهایی که هر نهاد و سازمان برای تحقق شفافیت به کارگرفته است، عنوان کرد: این راهکارها می‌تواند مورد استفاده سایر سازمان‌ها قرار گیرد. در حال حاضر در سطح دولت و نهادها و ارگان‌هایی که خارج از حیطه قوه مجریه فعالیت می‌کنند و همچنین در حوزه شوراها و شهرداری‌های کشور اقدامات مختلفی در حوزه شفافیت صورت گرفته است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تا امروز لزوما بین سازمان‌هایی که نسبت به ارتقا شفافیت تلاش می‌کنند، پیوندی صورت نگرفته است، گفت: هدف اصلی برگزاری همایش تجربه شفافیت ایجاد این پیوند در مجموعه‌هایی است که در راستای ایجاد و ارتقای شفافیت تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این همایش به یک رویداد سالیانه در حوزه شفافیت تبدیل شود، تا تمام دغدغه‌مندان در حوزه شفافیت گرد هم جمع شوند و تجریبات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا از این طریق بتوانند راهبردهای مناسبی را در راستای پیشبرد شفافیت در زیر مجموعه‌های خود ایجاد کنند.

آروین با بیان اینکه این همایش در ترویج گفتمان شفافیت و نفوذ این موضوع در افکار عمومی موثر خواهد بود، تصریح کرد: همچنین با ایجاد یک رویداد سالانه در سطح کشور، راستی‌آزمایی در خصوص اقدامات شفافیت‌بخش انجام می‌شود و از بروز نمایشی تحت عنوان شفافیت جلوگیری به عمل خواهد آمد و مشخص می‌شود که افکار عمومی و سمن‌های فعال در حوزه شفافیت سالانه این موضوع را رصد می‌کنند و اقداماتی را که با شاخص‌ها و الزامات شفافیت هم‌سو نباشد، مورد نقد قرار می‌دهند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل گروه ذی‌نفعان در این زمینه گفت: این ذی‌نفعان اقدامات مرتبط با این حوزه را رصد و تحقق الزامات این حوزه را مطالبه‌گری می‌کنند.

وی با بیان اینکه این همایش امسال برای اولین بار برگزار می‌شود، افزود: شهرداری تهران از همه سازمان‌ها و ارگان‌ها در سطح کشور، اعم از شهرداری‌ها و شوراها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌‌های قوه مجریه و همچنین نهادها و سازمان‌های خارج از قوه مجریه مانند بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و همه نهادهایی که گام‌هایی را برداشته‌اند یا برنامه‌هایی برای تحقق شفافیت دارند، دعوت می‌کند تا اقدامات خود را در قالب همایش، نمایشگاه و پنل‌های پیش‌بینی شده ارائه کنند.

آروین تاکید کرد: اجرای این همایش تمامی ارگان‌ها و نهادهای عمومی را به ارتقا شفافیت تشویق می‌کند، شاید برخی از شهرداری‌های کوچک این اقدامات را انجام داده‌اند اما به دلیل عدم اطلاع رسانی کافی آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته‌اند. برگزاری یک رویداد سالیانه که موجب گردهم‌آیی سازمان‌ها می‌شود باعث خواهد شد ارگان‌ها تلاش کنند تا سالانه با دست پر در این همایش شرکت کنند.

به گزارش شهرنوشت، همایش تجربه شفافیت 23 دی ماه امسال برگزار می شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: