• سه شنبه ١٧ دی ١٣٩٨-٠٩:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٨٩٦
مرتضی الویری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با خشونت بود

الویری گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت قهرمانانه با بدترین شکل خشونت با داعش و خشونت مبارزه کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح شکوه مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: آنچه که من امروز در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم دیدم، مراسمی استثنایی بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در مراسم، گفت: شرکت کنندگان با هر تنوع سنی، فاصله طبقانی و فرهنگی در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند.

الویری تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب فرماندهان نظامی زیادی داشتیم که می‌توان به شهیدان صیاد شیرازی و همت اشاره کرد، اما آنچه که حاج قاسم سلیمانی را فردی محبوب در بین مردم ایران و سایر کشور‌ها کرد، فداکاری و ایثار او بود که جان خود را فدای امنیت و مبارزه با بدترین شکل خشونت (داعش) کرد.

او تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی سمبل مبارزه با با داعش بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: داعش حتی در بازه‌ای از زمان تا مرز کشور ما نیز پیش آمد و در این مسیر نیز اقدام‌های وحشتناکی انجام داد، اما حاج قاسم سلیمانی در مقابل آن‌ها ایستاد و به صورت قهرمانانه با بدترین شکل خشونت مبارزه کرد.

الویری در تشریح دیگر ویژگی سردار سلیمانی، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های حاج قاسم این بود که وارد دسته‌بندی سیاسی نشد و با داشتن شخصیتی چند بعدی همواره با مردم در ارتباط بود و با آن‌ها احساس هم بستگی می‌کرد.

او ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی، شهادت مظلومانه او بود که به شکلی ناجوانمردانه هدف قرار گرفت و اگر بخواهم به صورت کلی بگویم، حاج قاسم یک قهرمان ملی بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به این سوال که واکنش ایران به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی به چه شکل باید باشد؟ گفت: در حال حاضر توپ در زمین کشور عراق است و ما باید از پتانسیل این کشور و دیگر کشور‌های غربی و شکاف موجود در داخل کشور آمریکا استفاده کنیم، معتقدم که برای انتقام خون حاج قاسم سلیمانی نباید عجله کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: