• سه شنبه ١٠ دی ١٣٩٨-١٣:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٢٥
در صحن شورا به تصویب رسید؛ 13-186

انتشار عمومی اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری تهران

بر اساس مصوبه شورا شهرداری تهران موظف خواهد شد تمامی اطلاعات در خصوص املاک و مستغلات متعلق به شهرداری اعم از معاونت ها، مناطق 22 گانه، سازمانها، شرکت ها و موسسات تابعه آن را ظرف سه ماه به طور عمومی منتشر و به صورت برخط منتشر کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورا  بررسی یک فوریت الحاق یک بند به مصوبه ساماندهی اسناد املاک و و مستغلات شهرداری تهران و موسسات تابعه در دستور قرار گرفت.

حجت نظری در بیان و تشریح دلایل این امر گفت: لزوم شفافیت در همه بخش های شهرداری از جمله املاک و مستغلات، نظارت مستقیم مردم بر عملکرد مدیریت شهری در دوره پنجم شورای شهر ، دسترسی آسان و سریع به اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری تهران و نظارت دقیق و مستمر شورای شهر بر املاک و مستغلات شهرداری از جمله دلایل یک فوریت این امر می باشد.

نظری در ادامه با اشاره به ماده واحده این طرح گفت: در مقام تسهیل اجرای وظایف نظارتی شورای اسلامی شهر تهران در بند 8 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و هم چنین با توجه به حق دسترسی اشخاص به اطلاعات عمومی در ماده 2 قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و نیز وظیفه موسسات عمومی در انتشار انواع و اشکال اطلاعاتی که در آن موسسات نگهداری می شود و در راستای شفافیت نظام اداری و دارایی های شهرداری تهران و فراهم نمودن امکان نظارت عمومی بر امور شهرداری تهران بند 10 الحاقی به مصوبه مذکور اضافه می شود.

نظری در تشریح این بند افزود: در این راستا شهرداری تهران موظف است تمامی اطلاعات در خصوص املاک و مستغلات متعلق به شهرداری اعم از معاونت ها، مناطق 22 گانه، سازمانها، شرکت ها و موسسات تابعه آن را ظرف سه ماه به طور عمومی منتشر و به صورت برخط منتشر کند.

در ادامه یک فوریت این طرح به رای گذاشته شد و بدون مخالف به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: