• سه شنبه ١٠ دی ١٣٩٨-١٤:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٩٢٧
زهرا نژاد بهرام مطرح کرد: 14-186

امیدواریم از سال ۱۳۹۹، پروانه و گواهی ساختمانی بدون رعایت ضوابط مناسب سازی صادر نشود

عضو هیات رییسه شورا گفت: متاسفانه فرآیند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی کنونی بدون الزام به رعایت ضوابط و پیوست مناسب سازی تعریف شده است .

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در صدو هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران یک فوریت طرح مربوط به "الحاق مناسب سازی به عنوان بخشی از فرآیند صدور پروانه و گواهی، رایگان کردن سالن های ورزشی و عدالت استخدامی" به رای گذاشته شد.

 

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در این خصوص گفت: علی رغم اینکه بحث مناسب سازی در فضاهای عمومی شهر تهران طی دو سال اخیر به صورت جدی در حال پیگیری است اما در فرآیند ساخت و ساز، صدور پروانه و گواهی های ساختمانی الزامی بر رعایت ضوابط مناسب سازی وجود ندارد و زمانیکه فرآیند صدور پروانه و پایان کار را در شهرداری های مناطق  ۲۲گانه  بررسی می کنیم، متوجه می شویم که مورد غفلت جدی قرارگرفته است.

 

او افزود: علی رغم جامعیت قانون حمایت از حقوق معلولین مصوب یکم اردیبهشت ۹۷، به دلیل فقدان تعریف بازه زمانی مشخص و کلی بودن محتوای مفاد -بدون الزام دستگاههای ذی ربط در تعریف ساز و کار و دستورالعمل های عملیاتی قانون حمایت از معلولین- متاسفانه غالب مفاد قانون اجرایی نشده است.

 

نژادبهرام در ادامه نمونه ای را در خصوص الحاق پیوست مناسب سازی به عنوان یکی از فرآیندهای صدور پروانه و پایان کار، ذکر کرد و گفت: ضرورت دارد شهرداری تهران و به طور مشخص، معاونت شهرسازی و معماری در قالب یک ساز و کار معین، تعیین کند که ضوابط مناسب سازی در چه مرحله ای از صدور پروانه و گواهی ساختمانی لحاظ شود؛ نهاد ناظر بر اجرا و رعایت پیوست مناسب سازی روشن شود و نیز بستری فراهم شود تا در صورت عدم رعایت ضوابط مناسب سازی در قالب تخلف تعریف و از ادامه کار جلوگیری شود.

 

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر، گفت: با توجه به اینکه سالیانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار پروانه ساختمانی صادر می شود، امیدوار هستیم با تصویب یک فوریت آن و بررسی در کمیسیون های تخصصی و تصویب محتوای آن تا پایان سال، از سال ۹۹ هیچ پروانه ای بدون پیوست مناسب سازی صادر نشود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: