• يکشنبه ٢٠ بهمن ١٣٩٨-٠٩:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧١٤٣
محسن هاشمی:

زیبایی راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال نهفته در شنیدن صداهای مختلف است

رییس شورای اسلامی شهر تهران زیبایی 22 بهمن و انتخابات را همزیستی و همراهی مردم با تنوع وتکثر سلایق وعلایق فرهنگی و سیاسی دانست و تاکید کرد: شنیدن صداهای مختلف در کنار یکدیگر و ایجاد فضای عدالت و شفافیت در رقابت است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران رییس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای یکصدو نودو هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در آستانه چهل و دومین بهار آزادی قرار داریم افزود:  از 22 بهمن ماه سال 1357 تاکنون مردم ایران، سالروز به ثمر رسیدن نهضت امام خمینی  را با حضور در راهپیمایی با شکوه گرامی داشته اند و امسال نیز اعضای شورای شهر تهران، همراه با سایر شهروندان تهرانی، حماسه حضور را رقم خواهند زد.

محسن هاشمی با اشاره به  مناسبتهای دیگر بهمن ماه امسال از جمله اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در این ایام همراه با شرایطی است که جامعه تحت فشارهای شدید اقتصادی است و تهدیدات خارجی ایران را تهدید می کند، براهمیت این راهپیمایی امسال افزوده است.

وی ادامه داد: ماه گذشته، حضور میلیونی شهروندان در تشییع جنازه سردار سلیمانی، در شرایطی رقم خورد که سلایق و جهت گیری ها وجناح بندی های سیاسی تحت الشعاع منافع ملی و عشق به ایران اسلامی قرار گرفت و اگر بخواهیم آن حماسه حضور در 22 بهمن و دوم اسفند تکرار شود، باید همان فضا و احساس در مردم شکل گیرد.

رییس شورا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات و انقلاب، پذیرفتنی نیست افزود: این پیام رهنمودی مهم برای برگزار کنندگان انقلاب ورسانه ملی است، قطعا دعوت کلیشه ای مسئولان تاثیر چندانی در حضور یا عدم حضور مردم در صحنه ندارد وکسانی که هنوز برای حضور در راهپیمایی و انتخابات تصمیم قطعی نگرفته اند، منتظر مشاهده رفتارهای متفاوت و وحدت عملی نه شعاری مسئولان هستند.

محسن هاشمی زیبایی 22 بهمن و انتخابات را همزیستی و همراهی مردم با تنوع وتکثر سلایق وعلایق فرهنگی و سیاسی دانست و تاکید کرد:  شنیدن صداهای مختلف در کنار یکدیگر و ایجاد فضای عدالت و شفافیت در رقابت است.

وی تاکید کرد: رسانه ملی می تواند در این فرصت با برگزاری میزگردها ومناظره ها به گرما و چندصدایی در انتخابات بیافزاید و وزارت کشور نیز با تعامل با شورای نگهبان و دستگاههای نظارتی، هرچه بیشتر امکان حضور کاندیداهای رقیب را در نقاط مختلف کشور فراهم سازد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باید توجه داشته باشیم در این شرایط سخت تحریمی و فشارهای اقتصادی، اگر امکان گشایش وبهبود جدی در وضعیت معیشتی مردم در کوتاه مدت دشوار است، باید با ایجاد فضایی وحدت بخش، توام با آرامش و انصاف، از فشارهای عصبی و تنشهای سیاسی و روانی جامعه کاست تا مردم همزمان ناگزیر به تحمل فشاراقتصادی و سیاسی نباشند.

محسن هاشمی ابراز امیدواری کرد که چهل و دومین بهار آزادی، آغاز جدید برای همراهی وهمدلی مردم و مسئولان در مسیر انقلاب برای ساختن فردایی بهتر باشد.

خبر: 1-197

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: