• يکشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٨-٠٠:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٢٣
محسن هاشمی:

مسولان ستاد كرونا سنجيده و حساب شده با مردم صحبت كنند

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مسولان ستاد كرونا سنجيده و حساب شده با مردم صحبت كنند. از اصحاب رسانه هم انتظار داریم با تزریق امید و اطلاع رسانی صحیح و دقیق، ذهنیت جامعه را برای غلبه بر این ایپدمی تقویت کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در دویست و پنجمین جلسه شورا با بیان اینکه امروز آخرین جلسه علنی شورای شهر تهران در سال 1398 است، از کلیه اعضا شورا و همکاران کمیسیون های تخصصی و اجرایی شورا که با وجود اپیدمی کرونا، جهت انجام وظایف محوله و بخصوص اتمام فرایند قانونی تصویب بودجه شهرداری حضور داشتند، تشکر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زمان سپری شده یک ماهه از انتشار خبر ورود اپیدمی کرونا به کشور، ادامه داد:  احتمالا حداقل تا یکماه آینده همه فعالیت ها در کشور از جمله مدیریت شهری تحت تاثیر این اپیدمی خواهد بود.

وی همچنین درگذشت شمار زیادی از هموطنان عزیز در این اپیدمی را به خانواده های آنان تسلیت گفته، وبرای همه آنها از جمله تعدادی از شخصیت های فرهنگی، سیاسی ، ورزشی و مسئولان طلب رحمت الهی، و برای مبتلایان آرزوی سلامتی و عافیت کرد.

محسن هاشمی مهمترین مساله جامعه را کنترل شیوع این ویروس و بهبود مبتلایان دانست، و افزود: اولویت اصلی حفظ سلامتی شهروندان بوده، و به همین خاطر انتظار می رود مسئولان و مردم، رفتارهای خود را با اقتضائات مبارزه با کرونا تنظیم کنند. کاهش فعالیت های ادارای غیرضروری در کشور و همچنین عدم انجام ترددهای غیرضروری توسط شهروندان، بخصوص بعنوان خرید عید، دید وبازدید، مسافرت می تواند زنجیره انتقال کرونا را بشکند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده توسط مراجع بین المللی و اظهارات مسئولان کشورهای توسعه یافته که زیرساخت های بهداشتی بمراتب پیشرفته تری از ما در اختیار دارند، عدم توجه جدی به توصیه های ایمنی و بهداشتی و خانه نشینی ، ممکن است عواقب بسیار جدی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

وی همچنین از زحمات شبانه روزی عزیزان بخش سلامت، بویژه پزشکان وپرستاران، همکاران خدمات شهری بویژه آتش نشانان، پاکبانان و حوزه مدیریت بحران، نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه هموطنانی که در این شرایط سخت بجای حضور در خانه و تضمین سلامت خود، با انجام خدمت به جامعه، سلامتی خود و خانواده خود را برای کمک به دیگران به خطر می اندازند، قدردانی کرد، و ادامه داد: کمترین وظیفه ما برای قدردانی از این عزیزان، رعایت توصیه های بهداشتی و کمک به نظافت و بهداشت عمومی است.

محسن هاشمی با بیان اینکه پراكنده گويي مسئولان عوارض منفي زيادي در اين شرايط دارد، تاکید کرد: مسولان ستاد كرونا سنجيده و حساب شده، با مردم صحبت كنند كه سخنانشان موجب سردرگمي و نگراني و هرج ومرج در جامعه نشود. كساني هم كه مسئوليت مستقيمي ندارند، از دادن اطلاعات و اخبار تاييد نشده و غيرقطعي به مردم خودداري كنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از اصحاب رسانه هم انتظار داریم با تزریق امید و اطلاع رسانی صحیح و دقیق، ذهنیت جامعه را برای غلبه بر این ایپدمی تقویت کنند.

1-205

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: