• يکشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٨-٠٧:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٣٨
شهردار تهران برای مبارزه با کرونا خواست

مردم برای مراسم چهارشنبه سوری تردد و تراکمی در سطح شهر نداشته باشند

پیروز حناچی، شهردار تهران گفت: مردم نگران تهیه اقلام مورد نیاز خود نباشند. میادین میوه و تره و بار و فروشگاه های شهروند، حتی در زمانی هم که مردم در خانه هایشان باشند و کمترین تردد را داشته باشند، دایر هستند. او همچنین اظهار داشت، خوشبختانه ما در شب جمعه گذشته، که آخرین شب جمعه سال بود، و معمولا در این ایام ما تردد بسیاری را در سطح شهر و نیز در بهشت زهرا شاهد می بودیم، تراکمی نداشتیم. و در مورد چهارشنبه سوری نیز باید همین کار را انجام دهیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی شهردار تهران  با حضور در دویست و پنجمین جلسه شورا به بیان اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا پرداخت، و گفت: در شرایطی کشور وارد موضوع کرونا شده که سخت ترین تحریم های ظالمانه دولت امریکا را پشت سر می گذاریم. لذا  بسیاری از انتظارات به حق برخی از دوستان به همین دلیل امکان پذیر نمی شود. 
وی ادامه داد: در اینجا لازم است اشاره ای داشته باشم به اقدامات یکی از کشورهای اروپایی که اتفاقا قرنطینه را نیز اعمال نکرده است. با اینکه قرنطینه در این کشور اعلام نشده، اما تمامی هتل ها و شرکت های توریستی، برای کشور درجه اول گردشگری اروپا لغو شده است. این امر  باعث افت درآمد ها شده و لذا برای همین به شرکت ها خسارت کامل و به کارگران و کادر پزشکی و بهداشتی تا پایان بحران خسارت پرداخت می شود. شرکت ها از مالیات معاف هستند، و به افراد بالای 60 سال توصیه شده در خانه بمانند، و شهرداری ملزم است اقلام مورد نیاز آنان را مهیا کند. 
حناچی ادامه داد: لذا  اگر ما در شرایط عادی اقتصادی قرار داشتیم، به راحتی می توانستیم قرنطینه را اعمال کنیم. ولی در حال حاضر، نقشه دو، سه و چهار قرنطینه را به راحتی نمی توانیم اعمال کنیم. و به رقم اینکه تمامی اقدامات باید در کاهش تردد صورت گیرد، الزامات قرنطینه نمی تواند کامل اجرا شود. این موضوع در هیات دولت نیز مطرح شد. البته این تصمیم گرفته شد که افرادی که دارای علامت هستند، تحت کنترل باشند. حتی آقای رییس جمهور در این جلسه گفتند، باید کنترل مسافران نیز از مبادی خروجی شهر ها صورت گیرد. 
از کرونا برای شکستن تحریم ها استفاده شود
شهردار تهران در ادامه افزود: ما نهاد عمومی هستیم. از این فرصت باید برای شکستن تحریم ها استفاده کنیم. تحریم ها در حال حاضر  ظالمانه ترین اقدامی است که در قبال مردم ایران انجام می شود. در شرایط بحران، بسیاری از پروتکل ها به واسطه مسائل انسانی رعایت نمی شود. من از اعضای شورا می خواهم، همگام با رییس جمهور و بسیاری از مسئولان فضا را برای شکستن تحریم ها فراهم کنند. 
حناچی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه ما در شب جمعه گذشته، که آخرین شب جمعه سال بود، و معمولا در این ایام ما تردد بسیاری را در سطح شهر و نیز در بهشت زهرا شاهد می بودیم، تراکمی نداشتیم. و در مورد چهارشنبه سوری نیز باید همین کار را انجام دهیم. 
وی ادامه داد: ما تلاش کردیم در بیمارستان های درگیر این موضوع، کمک هایی برسانیم. همچنین از رییس بنیاد مستضعفان که اعلام کردند، از افرادی که بیکار شدند استمداد خواهند کرد، تشکر می کنیم. 
حناچی با بیان اینکه در حال حاضر 8 سوله مدیریت بحران برای ایجاد فضاهای نقاهتگاهی است، گفت: ما هزار تخت نقاهتگاهی آماده کرده ایم. اما تا کنون شهروندان استقبالی از این موضوع نداشتند. این موضوع را داریم پیگیری می کنیم. در موضوع پسماند نیز باید بگویم، حجم زیادی از پسماند های بیمارستانی اضافه شده است. ولی با این حال تلاشگران این عرصه، با جان و دل فعالیت می کنند. 
مراکز خدماتی شهرداری دایر هستند، مردم نگران نباشند
حناچی با بیان اینکه شهرداری کاملا آمادگی دارد، گفت:  ما ساعت کار میادین را  به 16 ساعت افزایش دادیم. در برخی شعب فروشگاه های شهروند، سوپر مارکت ها 24 ساعته دایر خواهند بود. لذا نحوه اطلاع رسانی باید به گونه ای باشد که مردم بدانند این مراکز باز هستند. حتی در شرایطی که مردم در خانه هایشان می مانند. 
شهردار تهران گفت: ما در خصوص نوروز نیز اقداماتی را مد نظر داشتیم. با این شرایط دو حالت را در نظر گرفتیم. یکی شدت گرفتن وضعیت بود، و یکی هم نوروز بدون کرونا. اما از قبل نیز  اقداماتی را آماده  کرده بودیم که کاشت گل های بهاری، یکی از همین موارد است. 
شهردار تهران افزود: از دیگر اقدامات شهرداری تهران می توان به ضد عفونی فضاهای عمومی اشاره کرد. در این رابطه  چند دستگاه مه پاش عظیم به کار گرفته شده است. روزانه 5 هزار دستگاه اتوبوس و 1600  واگن قطار نیز دو بار در روز ضد عفونی می شوند. 
وی ادامه داد: مجموعه این اقدامات سبب شد که ریاست محترم جمهور از مدیریت شهری تهران تشکر کند. 
حناچی افزود: کار دیگری که همکاران من انجام دادند ، استفاده از فناوری در تحلیل تردد شهری از طریق بارکدها بود و اینکه محل های آلوده نظیر پمپ بنزین ها و سوپر مارکت ها معرفی شدند، از تحلیل همین داده ها بوده است. 
شهردار تهران در ادامه گفت: در حال حاضر کرونا یک تنش بزرگ برای مردم به حساب می آید. ما باید اقداماتی را انجام دهیم و دلگرمی هایی به وجود آوریم که تنشی به مردم وارد نشود. 
حناچی در پایان افزود: از زحمات همکاران، به ویژه همکاران در سازمان بهشت زهرا(س) که انصافا کار مضاعفی انجام می دهند و کریدور کرونا را  از عادی جدا کردند، و  کار ویژه ای انجام می دهند، تشکر می کنم. و به شهرداران شهرهای درگیر کرونا نیز خسته نباشید می گویم، و امیدوارم با کمک هم این بحران طی شود.

12-205

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: