• جمعه ١ فروردين ١٣٩٩-٠٩:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٣٤٨
همزمان با فرارسیدن سال نو

اعضای شورای شهر به شهروندان تهرانی پیام های تبریک نوروزی دادند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام های جداگانه ای فرا رسیدن سال نو را به شهروندان تهرانی تبریک گفتند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، همزمان با آغاز سال 1399 ، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام های جداگانه ای فرارسیدن سال نو را به شهروندان تهرانی تبریک گفتند. همچنین اعضای شورا در این پیام ها ضمن دعوت از شهروندان برای در خانه ماندن، به آنان اطمینان دادند که مدیریت شهری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا آماده‌باش کامل بوده و هست تا بتوان از این بحران به سلامت عبور کرد.

در متن این پیام ها آمده است:

 

 

برای حفاظت از جان هموطنان و کادر درمانی از ترددهای غیر حیاتی جلوگیری کنیم

يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ والأَبصَارِ

يَا مُدَبِّرَ اللَّيلِ والنهار

يا مُحَوِّل الحَوْلِ والأَحْوَالِ

حَوِّلْ حَالَنَا إلَى أَحْسَنِ الْحال

رسيد مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

سالی که پشت سر نهادیم علی‌رغم موفقیت‌های احتمالی هریک از ما در زندگی و فعالیت‌های شخصی، همراه با روزهای سخت و گاه سیاهی بود که کام همه هموطنانمان را تلخ کرد و در خاطره جمعی ما ایرانیان از آن روزها به نیکی یاد نخواهد شد.

اینک با فرا رسیدن سال نو و چرخش روزگار از زمستان به بهار و جایگزینی سرما و خشکی با طراوت و سرسبزی بهاری، برای همه هموطنان و همچنین شهروندان عزیز کلانشهر تهران آرزوی سالی بدون تلخ‌کامی‌ها و دشواری‌های پشت سر گذاشته در سال ۹۸ را دارم.

نوروز، این یادگار دیرین اجداد نیک‌اندیش و بزرگ منش ما علاوه بر تقارن با تغییر فصول و دگرگونی و زنده شدن طبیعت، همراه با آیین‌های کهنی است که دید و بازدید نوروزی و حضور در دامان سرسبز و پررنگ طبیعت از جمله آن است. اما همان‌گونه که همگی نیک‌ می‌دانیم ویروس مخرب و مرموزی که بیش از یک ماه است به جان مردم ما و همه جهان افتاده است، طی روزها و هفته‌های پایانی سال ۹۸ جامه سیاه بر تن بسیاری از هموطنانمان نمود، و جان‌های عزیز زیادی را گرفت، عده بیشتری را بیمار نمود و ترس و اضطراب را در دل میلیون‌ها ایرانی و میلیاردها تن از مردم جهان انداخت، به گونه‌ای که امروزه نه‌تنها وضعیت کشور ما، که وضعیت تمام زمین بحرانی و سراسر اضطراب است.

جا دارد ضمن تقدير و تشكر از پرسنل خدوم مديريت شهري و حوزه سلامت، بخصوص پزشكان و پرستاران كه در خط اول مبارزه براي تامين سلامت شهروندان هستند، از هموطنان عزیز تقاضا كنم، علی‌رغم همه زیبایی‌های اجرای آیین‌های نوروزی، تعطیلات سال جدید در خانه بمانند و برای حفاظت از جان هموطنان و کادر درمانی کشورمان از بازدیدها و ترددهای غیر حیاتی جلوگیری کنند تا همان‌گونه که سازمان جهانی بهداشت از مردم ایران خواسته است با شعار «دست‌هامان کمی دورتر؛ دل‌هامان ولی نزدیک‌تر» برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس به استقبال سال نو برویم.

در این صورت است که می‌توان امیدوار بود همانگونه که در دعای تحویل سال از درگاه خداوند می‌خواهیم، دگرگونی و گردش سال و حالت‌ها، به دگرگونی قلب‌ها و دیده‌ها و در نهایت برگردانده شدن حال ما به نیکوترین‌ حال‌ها بیانجامد.

روز و روزگارتان خوش

ایام به‌کامتان باد

سید ابراهیم امینی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران

 

 

مدیریت شهری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا آماده‌باش کامل بوده و هست

فرراسیدن سال نو و نوشدگی طبیعت را خدمت تک تک شهروندان ارجمند تبریک میگویم و امیدوارم سالی پر از موفقیت و سلامتی داشته باشید.

سال ۹۸؛ سال سختی بود، سالی که با آمدن سیل، تلخ آغاز شد و به دلیل تداوم و تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی، معیشت‌ مردم را با سختی‌های زیاد همراه کرد. در کنار این مشکلات در نهایت به دلیل شیوع کویدو ‌۱۹، علاوه بر جان باختن‌ تعدادی از هموطنان، اقتصاد کلان‌ کشور و حتی شهر تهران‌ را با مشکلات عدیده‌ی همراه ساخت.

حوزه مدیریت شهری در سالی که گذشت، متاثر از مشکلات اقتصادی با‌چالش‌هایی همراه بود. نمایندگان شما در شورای شهر با همراهی شهردار و مدیران شهری، تلاش کردند تا با ارائه راهکارهای متعدد برای برون رفت از چالش‌ها، بخصوص کمبود منابع مالی، خدمات مناسبی در تمام حوزه‌های شهری به شهروندان تهرانی ارائه دهند.

با وجود شیوع‌ ویروس کرونا جلسات‌ شورای شهر تهران بدون‌ وقفه تشکیل شد، تا بودجه شهرداری تهران در سال ۹۹ تصویب شود. در این مدت مدیریت شهری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا آماده‌باش کامل بوده و هست تا بتوان از این بحران به سلامت عبور کنیم.

در سال ۹۸ تلاش شد تا مشکلات باقی مانده از سنوات قبل در حوزه مدیریت مالی را ساماندهی‌ کنیم و همچنان با شفافیت گام‌های اساسی برای مدیریت شهری شیشه ا‌ی فراهم کنیم.

امیدوارم در سال ۹۹ با دستاوردهای بیشتری در حوزه مدیریت شهری ، کارنامه قابل دفاعی داشته باشیم.

سیدحسن رسولی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران

 

 

آرزو دارم سال 99، سالی سرشار از عزت و برکت باشد

آمد بهار عاشقان، تا خاکدان بستان شود

آمد ندای آسمان، تا مرغ جان پران شود

آغاز سال نو، بهار با طراوت و نوروز سرافراز را به ملت بزرگ ایران در هر کجای جهان که هستند، ‌خانواده گرانقدر شهیدان و ایثارگران، كادر درماني ايثارگر كشور ،خدمتگزاران فداكار شهرداري تهران و به همه زنان و مرداني که در حوزه جغرافیای نوروز و ایران زندگی می‌کنند،بويژه شهروندان عزيز تهراني صمیمانه تبریک عرض می‌كنم .

اميدوارم در سایه همدلی و همراهی همه شهروندان و مسئولان ، سال ١٣٩٩ در شهری با اخلاق‌تر، زیباتر، ایمن‌تر، توسعه‌یافته‌تر، آبادتر و شاداب‌تر از  سال گذشته به استقبال بهار بنشینیم و حالی احسن داشته باشیم.

 از همه شهروندان تهراني به خاطر بزرگواری، شکیبایی، هوشمندی و استقامت کم نظیر و لطف بی‌پایان به فرزندان و خادمان خودشان و کسانی که رفاه و آسایش خود را وقف آسایش و رفاه مردم کردند، تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزار زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی پزشکان، پرستاران، کادر درمان و کارکنان خدوم شهرداری تهران هستم. بدون تردید این نهضت خدمت‌رسانی، اتحاد و همگرایی کم سابقه و فداکاری‌ها در تاریخ و ذهن همه خواهد ماند.

نوروز، فرصت مغتنمی است که در بدرقه سال کهنه و با یک سبد امید، برای روزهای روشن فردا به پیشواز سال نو برویم و به فردا لبخند بزنیم.

به فرموده پیامبر مکرم اسلام (ص) دو نعمت بزرگ این دنیا "سلامتی" و "امنیت "است. انشاالله سال پیش رو ، همراه با روزهایی پر از شادی، بهروزی، رونق اقتصادي و عزم جزم برای اعتلای فرهنگ و تمدن انقلاب اسلامی باشد.

آرزو دارم به فضل الهی و ایمان و پاکی ملت، سال 99، سالی سرشار از عزت و برکت باشد و روند سازندگی و پیشرفت همه جانبه کشور، تهران دوست داشتني‌مان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

زهرا صدراعظم نوری

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران

 

 

عید دیدنی نخواهیم رفت،معاشرت و دید و بازدید مجازی را ادامه می‌دهیم

در لحظات پایانی سال ۹۸ با چندگانه‌های درد و رنجی که از آبان آغاز و تا امروز رهایمان نکرده است، با عشق به فرهنگ و آداب و رسوم این مرز و بوم و امید به نوروزی پیروز، خودم را قانع کردم که سفره هفت سین بچینم. سبزه کوچکی را از دانه‌های نارنج که بهمن ماه کاشته بودم و سبز شده بود را روی میز کوچک کنار آینه و قرآن گذاشتم.

کمی سمنو پختم. سکه، سیر، سرکه و سماق هم در خانه موجود بود. سنجد نداشتم. اماچون قرار بود در خانه بمانم، و بجز وظایف نمایندگی خود بیرون نروم، سیب را جایگزین کردم و سفره هفت سین کامل شد.

به فرزندانم گفته‌ام عید دیدنی نخواهم رفت. معاشرت و دید و بازدید مجازی را ادامه می‌دهیم.

 جهان از باد نوروزی جوان شد

 زهی زيبا که اين ساعت جهان شد

کجایی ساقیا درده شرابی

که عمرم رفت و دل خون گشت و جان شد

بلائی ناگهان اندر پی ماست

دل عطار از این غم ناگهان شد

با آرزویی سالی سرشار از عشق و محبت و پیروزی برای همه هموطنان عزیزم.

محمد جواد حق شناس

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

 

 

سال ٩٩ با يك دنيا اميد و آرزو پيش روى ماست

يا مقلب القلوب والأبصار

يا مدبر الليل والنهار

يا محول الحول والأحوال

حول حالنا إلى احسن الحال

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند

چنان نماند وچنین نیز هم نخواهد ماند

توانگرا دل درویش خود به دست آور

که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند

سال ٩٨ با همه سختى هاو فراز و فرودهايش گذشت.

و سال ٩٩ با يك دنيا اميد و آرزو پيش روى ماست.

سروران جان ، روزگاری است که جز با مهر از آن نمیتوان گذر كرد، پذیرای مهر و دوستى  من باشيد،

سال نوشد نوروز بر همه شما و هم ميهنان جان مبارک باشد

 انشاءالله

ناهید خداکرمی

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: