• شنبه ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٤:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٧٦٠
علی اعطا در گفت‎‌وگو با میزان:

ارزیابی سخنگوی شورا از وضعیت ایمنی ساختمان‌های جدید در برابر زلزله

سخنگوی شورای شهر تهران به تشریح وضعیت ایمنی ساختمان‌های جدید دربرابر زلزله در مقایسه با ساختمان‌های فرسوده پرداخت.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا در گفت‎‌وگو با میزان به تشریح وجود نگرانی‌ها درباره خطر وقوع زلزله تهران درباره بنا‌های تاریخی پایتخت پرداخت و گفت: ساختمان‌های متعلق به دوره‌های تاریخی همواره در برابر زلزله آسیب پذیر بوده‌اند و بهترین نمونه آن ارگ بم است که درباره آن‌ها روش‌های مقاوم سازی و استحکام بخشی در حدی که مقدور باشد، به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع در همه کشور‌های دنیا وجود دارد و نمی‌توان کار خاصی برای این مساله انجام داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به نگرانی‌ها درباره وقوع زلزله و وضعیت ایمنی ساخت و ساز‌های جدید صورت گرفته در تهران هم تاکید کرد: ساختمان‌های جدید به لحاظ وضعیت ایمنی وضعیت بهتری نسبت به قبل دارند. این مساله در ساختمان‌هایی که مهندسی‌ساز هستند، خیلی با مشکلی مواجه نخواهند بود.

اعطا تصریح کرد: نگرانی ما بیشتر از حیث ساختمان‌های فرسوده قدیمی است که در این موارد شهرداری هم پیگیر آنان است و تذکرات مکرری را به آنان می‌دهد یا برای ایمن سازی آنان به مالکان کمک مالی می‌کند.

وی در پایان به تشریح اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با توجه به افزایش تردد‌ها پس از ماه رمضان پرداخت و گفت: با آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی می‌توان جلوی اهمال کاری در برابر اهمال کاری در برابر رعایت برخی الزامات و مقررات  را در مقابله با کرونا گرفت.

شایان ذکر است سخنگوی شورای شهر در دویست و دوازدهمین جلسه علنی این شورا تاکید کرد مواجهه با پدیده طبیعی زلزله در تهران نیازمند یک میثاق ملی است و باید برنامه‌ای تدوین شود و در مراجعی به تصویب برسد که حتی با وجود تغییرات در دولت، مدیریت شهری و مجلس برنامه ریزی درباره مواجهه با زلزله در تهران با مشکل روبه رو نشود و در بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت راه حل‌هایی ارائه شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: