• دوشنبه ١٢ خرداد ١٣٩٩-١٧:١٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٨٩٧
علی اعطا در هفتاد و ششمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری خواستار شد

ارسال لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی از سوی شهرداری به شورای شهر

در هفتاد و ششمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران، علی اعطا از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا هر چه سریع تر لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی پیشنهادی خود را به شورا ارسال کنند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، هفتاد و ششمین جلسه کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران، صبح امروز به ریاست علی اعطا رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران و با حضور حامد سلیمی مدیر کل تدوین ضوابط نظارت و صدور پروانه، مهدی صالحی مدیر کل معماری و ساختمان، سایر مدیران شهری و اعضای کمیته معماری و طرح های شهری برگزار شد.

در این جلسه گزارش اقدامات انجام گرفته پیرامون تدوین لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ادامه سیستمی شدن فرایندهای مربوط به کمیته های نما موضوع دیگری بود که به بحث گذاشته شد.

علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران گفت: طرح الزام شهرداری تهران به ارسال لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی سی ام تیر ماه سال ١٣٩٨ در شورای شهر تهران به تصویب رسیده و طبق این مصوبه شهرداری باید لایحه را ظرف مدت ٢ ماه به شورا ارسال می کرد اما این اقدام انجام نشده است.

وی ادامه داد: براساس ماده ۵٩ قانون « رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»شهرداری ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از پرداخت نقدی یا تعیین تکلیف نحوه پرداخت عوارض به صورت نسیه نسبت به صدور و تحویل پروانه ساختمان متقاضی  اقدام کنند، در واقع این قانون خواهان تسریع امور در این باره است.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران ضمن گلایه از موازی کاری های انجام شده در فرآیند صدور پروانه ساختمانی گفت: در حال حاضر افرادی که قصد دریافت پروانه ساختمانی دارند بعضاً طول مدت دریافت پروانه به اندازه مدت ساخت ساختمان زمان می برد، صدور پروانه های ساختمانی باید به گونه ای اصلاح شود که به کوتاه شدن فرآیند منجر شود.

اعطا با بیان اینکه طولانی شدن فرآیند صدور پروانه برای سرمایه گذاران زیان آور است، اضافه کرد: ممکن است برخی از ذینعفان نسبت به اصلاح فرآیند صدور پروانه نارضایتی هایی هم داشته باشند اما در حالت کلی این امر می تواند شهرداری، سرمایه گذار و بهره بردار را منتفع کند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شورا پس از ارسال لایحه از سوی شهرداری فرآیند را بررسی می کند اما برای این منظور شهرداری باید حتما سناریوهای پیشنهادی خود را مطرح کند.

اعطا از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا هر چه سریع تر لایحه پیشنهادی خود را به شورا ارسال کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: