• دوشنبه ٣٠ تير ١٣٩٩-١٧:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٣٩٥
علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

وظيفه نماينده مردم در شوراها محافظت از حقوق عمومى است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی کژ رفتاری ها در شهرداری تهران مسبوق به سابقه است، و شهردار تهران باید نسبت به شان صندلی های مدیریتی در شهرداری، با وسواس بیشتری عمل کند، گفت: وظيفه نماينده مردم در شوراها محافظت از حقوق عمومى است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا روز دوشنبه با اشاره به روند ارائه تذکر اعضای شورای شهر در صحن علنی شورا، اظهار داشت:‌ تذكر نسبت به هر سوء عملكرد در شهردارى در صحن علنى، حق قانونى نمايندگان مردم و رويه جارى شورا در همه ادوار و تقريبا در همه جلسات بوده است.

وی گفت:‌ چه به لحاظ رويه اى و چه آيين نامه اى، پاسخ تذكرعضو شورا را، شهردار محترم به صورت مكتوب، خطاب به رييس شورا می فرستد.

اعطا ادامه داد:‌ در شورا بي سابقه بوده كه وقتى نماينده مردم تذكرى در انجام وظايف نمايندگى خود در صحن شورا مطرح مى كند، بلافاصله مدير مربوطه با زيرپا گذاشتن ادب حاكم بر مناسبات ميان دو نهاد شورا و شهردارى، خطاب به نماينده مردم بگويد، بيايند بررسى و برخورد كنند "تا سيه روى شود هر كه در او غش باشد!"

وی با بیان اینکه، این به این معنا است که اگر عضو شورا نسبت به موضوعى، احساس نگرانى و دغدغه كرد و تذكرى در صحن شورا مطرح كرد؛ در او غش هست و بايد دستگاه ها بروند بررسى كنند تا اين نماينده مردم كه در او غش هست، سيه روى شود!، گفت:‌ نمى دانم چه روابط و معادلاتى حاكم است كه مجوز اين نوع كژرفتارى ها را براى معدود افرادى در شهردارى صادر مى كند.

این عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که واقعا اين چه فهمى از نسبت ميان پارلمان شهرى و شهردارى است؟، عنوان کرد:‌ من وقتى با بعضى از اين آقايان كه در يكى دو سال اخير در شهردارى به مناصبى رسيده اند صحبت مى كنم، متوجه مى شوم برخى حتى متن قانون شوراها و قانون شهردارى ها را يك بار هم نخوانده اند و درك و بينش صحيحى از مناسبات ميان اين دو نهاد ندارند.

وی تاکید کرد: فكر مى كنم دكتر حناچى به عنوان يك شخصيت متين و فهيم، بايد نسبت به شأن برخى صندلى هاى مديريتى ارشد در شهردارى با وسواس بيشترى عمل كنند؛ به خصوص حوزه اى كه تخصص و برند اصلى شهردار تهران بوده و هست، حساسيت و دقت نظر بيشترى طلب مى كرد و طلب مى كند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد که من نسبت به بخشى از اقدامات انجام شده ذيل يك قرارداد، تذكرى مطرح كردم و توضيح خواستم. وظيفه من نماينده در شورا، محافظت به حقوق عمومى است.

اعطا یادآور شد: شهردار تهران ٩ معاونت زيرمجموعه دارد. من تاكنون غير از وقار و ادب و همكارى و دوستى از ساير معاونين نديده ام. گاهى هم ممكن است اختلاف نظر داشته باشيم. گاهى هم ممكن است تذكرى بدهيم و داده باشيم.

وی با تاکید بر اینکه مبناى ما هميشه ادب و احترام متقابل بوده است،‌اظهار داشت:‌ اما در اين مورد خاص، برخى رفتارهاى ناهنجار مسبوق به سابقه است.

بر اساس این گزارش، نحوه پاسخگویی مدیران شهرداری تهران نسبت به تذکرات اعضای شورا همواره مورد انتقاد اعضای شورای شهر بوده است؛ سایر اعضای شورای شهر نیز تا کنون تذکراتی را نسبت به این موضوع ارائه کرده اند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: