• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٥:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٠٥
احمد مسجدجامعي با اشاره به وجود مصوبه در خصوص لايحه مسوليت پذيري اجتماعي متذكر شد

درست نيست هر روز يك طرح جديد تصويب كنيم، در حالی که گزارشی از شهرداری دریافت نکرده ایم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درست نيست هر روز یک سند يا طرح جدید تصویب کنیم. این همه مصوبه داریم در حالي كه گزارشی هم دریافت نکرده‌ایم. با اين روش ما شهرداری را تشویق می کنیم، به گزارش ندادن. این سند با مقدماتی که دارد، بسيار دقيق و قوي است. و ادامه کار هم مشروط به گزارش شهرداری شده، تا سند تکمیل شود. به هر تقدير ما نیازی به سند جدید نداریم. نیاز به گزارش شهرداری و نهایتا يك اصلاحیه داريم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا، و در جریان بررسی طرح یک فوریت طرح " الزام شهرداری به ارائه لایحه مسولیت پذیری اجتماعی" گفت: لازم است نکته ای را عرض کنم، که شاید نحوه مراجعه ما به موضوع را تغییر دهد. در دوره چهارم، خانم دانشور سند مسئوليت اجتماعي را آماده کردند. و برای تهیه این سند زحمت فراواني هم کشیدند. ایشان کشور هند را به عنوان کشوری که در این زمینه صاحب نوآوری بودند، انتخاب کردند. و چند نفر هم از هند آمدند و در مورد فعاليت‌هاي انجام‌گرفته در اين كشور گزارش دادند.

همكاري دستگاه‌هاي مختلف براي تهيه سند

عضو شوراي شهر تهران افزود: در اتاق بازرگانی هم نمایندگان وزارتخانه‌هاي کار، صنعت و سایر دستگاه‌ها آمدند و نشست های متعدد و مفصلی برگزار شد. اين امر زمینه را برای تهیه این سند فراهم آورد. در نهايت این سند در شوراي چهارم، و پس از بحث‌هاي فراوان با اكثريت آرا به تصویب رسید، كه هشت ماده، دو تبصره و هفت بند جداول پیوست دارد.

وي سپس به مفاد مصوبه پرداخت، و گفت: در اين سند به موضوعات مهم و فراواني اشاره شده است. اين‌كه مسولیت اجتماعی سازمانی چیست، و چگونه آن را با وضعیت ایران تطبیق دهیم، يكي از آن موضوعات است. علاوه‌ بر آن به پرسش‌هايي چون سازمان ها  و بنگاه های اقتصادی، چه تعریفی دارند؟ ذینفعان چه کسانی هستند؟ اهداف و دامنه شمولش چیست؟ راهبردها و سیاست های حاکم بر این سند چیست؟ پاسخ داده شده، و با دقت مورد نظر قرار گرفته و وظایف ستاد راهبردی هم مشخص شده است.

شهرداري بايد گزارش بدهد

مسجدجامعي در ادامه به بندي از اين سند اشاره كرد، و گفت: در پایان سند بندی آمده که گفته اجرای این مصوبه تا پایان شهریور ماه 1399 اعتبار دارد، و ادامه اجرای آن منوط به ارائه گزارش شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران است. به نظر من این ضرورت پی گیری دارد، و باید در شورا به آن پرداخته شود.

عضو شوراي شهر تهران در ادامه متذكر شد: نمی شود و درست نيست که هر روز یک سند يا طرح جدید تصویب کنیم. این همه مصوبه داریم، در حالي كه گزارشی هم دریافت نکرده‌ایم. با اين روش ما تشویق می کنیم، به گزارش ندادن. خود این سند با مقدماتی که دارد، بسيار دقيق و قوي است. و ادامه کار هم مشروط به گزارش شهرداری شده، تا سند تکمیل شود. به هر تقدير ما نیازی به سند جدید نداریم. نیاز به گزارش شهرداری و نهایتا يك اصلاحیه داريم.

بررسي طرح ساماندهي مراكز خدمات دامپزشكي شهر تهران

در ادامه جلسه امروز شوراي اسلامي شهر تهران، احمد مسجدجامعي در خصوص یک فوریت طرح ساماندهی مراکز خدمات دامپزشکی شهر تهران، گفت:‌ درخصوص دامپزشکی کاملا روشن است که مربوط به حیوانات است. اما طبقه بندی حیوانات شهری و غیرشهری نداریم. بلكه تقسيم حيوانات به خانگی و غیرخانگی داریم.

عضو شوراي شهر تهران افزود: بايد توجه داشت كه در داخل مناطق 15 – 16 – 18 و 20 و فضاهای پیرامونشان گاوداری ها ، گله داری ها و اسب داری هایی هست، که باید ديد حیوانات شهری تلقی می شوند یا خیر. مثلا مراکز گاوداری ها در شهر هم هستند، یا پرورش گوسفند در شهر و حاشیه شهر وجود دارد؛ خب اين‌ها چگونه تقسيم‌بندي مي‌شوند؟

وي ضمن آن‌كه نكته شهربانو اماني عضو شوراي شهر تهران را، راجع به وضعيت گوسفندهاي قرباني حائز اهميت دانست، كه در همين حوزه مورد بحث شورا معنا مي‌‌يابد، گفت: به نظرم جا دارد در اين لايحه حیوانات شهری را حذف کنیم، و به جاي آن بگوييم «ساماندهی وضعیت خدمات مراکز دامپزشکی در تهران» كه لازم است در مواردي موضوع ساماندهي مورد تشويق هم قرار گيرد.

 

7-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: