• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٦:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٠٧
در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران

یک فوریت طرح "ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم" تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با یک فوریت طرح "ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم" موافقت کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل تهران شورای اسلامی شهر، در دویست و بیست و هشتمین  جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح "ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم" در دستور قرار گرفت. 
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص دلایل فوریت بررسی این طرح، گفت: مطابق اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.
وی افزود: دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندتر هستند، به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. 
فراهانی در ادامه تصریح کرد: این مسئله علی رغم مداخلات دولت و فعالیت های خیرین به علت ماهیت سرمایه ای و بدل شدن سرپناه به یک کالای سرمایه ای، از دسترس بسیاری از شهروندان دور مانده است. روند افزایش نرخ مسکن در سال های اخیر سبب شده است، تا شاهد طولانی شدن دوره زمانی توان خرید مسکن در تهران برای اقشار متوسط، و دور از دسترس شدن خرید مسکن برای اقشار محروم شویم.
وی افزود: از دیگر سو امام خمینی (ره) با افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) در جمهوری اسلامی ایران سنگ زیربنای رفع معضل مسکن در کشور را با تکیه بر توان خیرین بنا نهادند. در ادامه و استمرار این اقدام تاریخی به منظور جلب مشارکت مردم، و تسریع برای تحقق هدف مقدس حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره)، انجمن خیرین مسکن ساز ایران در سال ۱۳۸۳ تاسیس و ذیل شماره ۱۶۶۸۴ به ثبت رسیده است. 
فراهانی گفت: این انجمن هم اکنون با مساعدت بنیاد مسکن در مرکز ۳۰ استان کشور و ۹۲ شهرستان به صورت انجمن، شعبه و دفتر نمایندگی با همت خیرین محترم مسکن ساز در حال فعالیت است.
فراهانی با اشاره به متن این پیشنهاد گفت: در این ماده واحده به شهرداری تهران اجازه داده می شود، به منظور تشویق و ترغیب خیرین مسکن ساز به احداث واحدهای مسکونی برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه شهری، تسهیلات زیر را برای ایفای مسئولیت اجتماعی در زمان صدور پروانه ساختمانی فراهم کند.
یک فوریت این طرح بدون مخالف به تصویب رسید.
 
9-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: