• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٦:٢٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٠٨
با پیگیری الهام فخاری صورت گرفت

تصویب یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به تمدید لایحه نظام‌نامه و عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی "

با پیگیری الهام فخاری یک فوریت طرح " الزام شهرداری تهران به تمدید لایحه نظام‌نامه و عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی" تصویب شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورا، در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا، و در بررسی یک فوریت طرح " الزام شهرداری تهران به تمدید لایحه نظام‌نامه و عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی" گفت: متأسفانه تا امروز این لایحه ارائه نشده است.

وی در ارتباط با دلایل فوریت طرح افزود: بدیهی است نقش مدیریت شهری در راهبری و ترویج مسؤولیت پذیری اجتماعی، و اثربخشی آن در بهبود وضعیت شهر و شهروندان، در زمینه‌هایی از قبیل آموزش، محیط‌زیست، سلامت، رفاه اجتماعی، فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حیاتی و پراهمیت است. نظام‌نامه مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شهر تهران، برای مدت سه سال در اواسط سال 1396 ، و در روزهای پایانی کار شورای چهارم به تصویب رسیده است. گرچه شواهد و گزارش‌ها گویای آن است که شهرداری تهران اقدامات جدی و مؤثری در راستای تحقق این مصوبه به انجام نرسانده، و به ‌موجب ماده هشتم همین مصوبه، مدت اعتبار آن در شهریورماه 1399 پایان می‌یابد. اما ضروری است شورای پنجم در راستای جهت‌گیری‌های مشارکت محور خود، با تصویب سندی جایگزین با استحکام و کارآمدی بیشتر، موضوع مهم راهبری و ترویج مسؤولیت پذیری اجتماعی در مدیریت شهری پیگیری نماید. یادآور می‌شود، مفاد برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران هم رونق بخشی به مسؤولیت پذیری اجتماعی را تأیید می‌کند. ماده شصت و هشتم این برنامه، مبنی بر ارتقاء مسؤولیت پذیری اجتماعی، از طریق همکاری در استقرار نظام جامع سلامت شهری، نمونه‌ای ازجمله این تأکیدات است.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با توجه به پایان اعتبار مصوبه مذکور، تأکید کرد: بدین‌وسیله طرح تمدید الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه نظام‌نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شهرداری تهران، با قید فوریت آن با توجه به اینکه مصوبه قبلی در شهریور1399 پایان می‌یابد، تقدیم شده است.

فخاری با توضیح بیشتر در ارتباط با تمدید این طرح، افزود: در راستای پیگیری مصوبه شورای چهارم با این مضمون، و با در نظر گرفتن این مورد که ماده هشتم این قانون زمان تعیین‌شده، و این مدت در شهریورماه امسال، این زمان به پایان می‌رسد، و اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است. فوریت این طرح در نظر گرفته‌شده تا طرح مذکور تمدید گردد. در غالب این ماده واحده، پیگیری طرح دنبال می‌گردد، و جایگزینی مصوبه قبلی شورا مدنظر نیست.

فخاری تأکید کرد: در این موضوع تذکراتی در صحن، درگذشته اعلام ‌شده و درخواست تشکیل جلسه شده است. اما شهرداری جلسه ستاد" سی اس آر" را نیز با حضور عضو شورا تشکیل نداده، و لیست تمامی پیگیری‌ها نیز تقدیم خواهد شد. ازاین ‌رو نباید ظرفیت این قانون از بین رود، و لازم است ظرفیت زمانی آن به‌فوریت تمدید گردد.

در نهایت یک فوریت طرح بارأی 13 نفر از 15 نفر از حاضرین در شورای شهر به تصویب رسید.

 

10-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: