• سه شنبه ٣١ تير ١٣٩٩-١٧:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤١٠
در صحن شورا صورت گرفت

بررسی نامه فرماندار تهران به مصوبه "بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی ناشی از ..." تا مصوبه " تعیین حریم آثار هنری ..."

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه الحاق موادی به مصوبه «بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» و همچنین بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه «تعیین حریم آثار هنری در فضای عمومی شهر تهران» بر مصوبات خود اصرار ورزید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه الحاق موادی به مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی، و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا در دستور قرار گرفت.

 مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی در این خصوص گفت : پیرو نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه الحاق موادی به مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا ایراداتی گرفته شده بود،  به شکل ذیل اصلاح شد :

در بند1 اعتراض فرمانداری به منظور تامین نظر هیئت تطبیق: کلمه سازمانها از ماده 16 حذف شد. و در بند دوم: به منظور رفع ابهام از نحوه انتخاب ارکان صندوق، تبصره یکم ماده 17 الحاقی، به شرح زیر اصلاح شد: این صندوق در چارچوب الزامات سرمایه تشکیل میگردد و به هیچ عنوان از واحدهای سازمانی وابسته به شهرداری به شمار نمیآید. ارکان آن بر اساس اساسنامه  ابلاغی تعیین و اداره آن از محل منابع صندوق تامین میگردد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه فعالیت صندوق در چارچوب الزامات سرمایه است، اعتراض هیئت تحقیق وارد است، و تبصره مدنظر را حذف کردیم.

فراهانی ادامه داد: در خصوص بند چهار هم گفته شد، به جای پیشنهاد فعالیت صنوف آسیب دیده از کرونا، تا ساعت 2 بامداد با هماهنگی پلیس امنیت،اقدام شود که ادامه فعالیت سینماها، مراکز تفریحی و... بعد از ساعت 24 با اخذ مجوز از مراکز قضایی امکانپذیر باشد. یعنی به جای واژه «هماهنگی» موضوع «اخذ مجوز» را اضافه کنیم.

در ادامه حجت نظری طی تذکری گفت: طبق ماده 90 قانون شوراها، صراحتا هیئت تطبیق حداکثر تا دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، میتواند اعتراض خود را اعلام کند. تاریخ تصویب خیلی زودتر است، و تاریخ ابلاغ 9 تیر است. و تاریخ پاسخ فرمانداری 20 تیر میباشد، که دو روز بعد از گذشت دو هفته مهلت مقرری است که پاسخ فمانداری می بایست به شورا اعلام می شد.  

 در ادامه رسیدگی به این مصوبه ، سید حسن رسولی ضمن تایید تذکر حجت نظری یادآور شد: بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی، روز ابلاغ جزو مواعید مورد محاسبه نیست. بنابراین دو روز از 16، روزی که گذشته محاسبه نمیشود، بنابراین عین 14 روز مدنظر است.

در نهایت پاسخ شورا به اعتراض هیات تطبیق  با 17، رای موافق به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه و در بررسی نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه تعیین حریم آثار هنری در فضای عمومی شهر تهران، محمد جواد حق شناس گفت: در خصوص ایراد وارده به مصوبه تعیین حریم آثار هنری در فضای عمومی شهر تهران، مبنی بر عدم شفافیت در وظایف و حدود اختیارات فنی نظارت، ارزشگذاری و تعیین حریم آثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران، (تبصره یکم ماده دوم) از سوی هیئت تطبیق مصوبات اسلامی شهر تهران به استحضار میرساند، وظایف، حدود و اختیارات کمیته مورد اشاره در موارد سوم تا ششم مصوبه بیان شده است.

در ادامه حق شناس گفت: در راستای شفاف نمودن شرح وظایف و حدود اختیارات کمیته و ابهام زدایی در آن پیشنهاد می­گردد، ماده دوم مصوبه به شرح ذیل اصلاح گردد؛ شهرداری تهران به­عنوان متولی حفظ و نگهداری آثار هنری شهر، ملزم به تشکیل کمیته فنی نظارت، ارزش گذاری و تعیین حریم اثار هنری در فضاهای عمومی شهر تهران در چارچوب اسناد فرا دست و قوانین موضوعه با شرح وظایف ذیل است:

-تعیین حریم حفاظتی اثار هنری شهر تهران.

-ارزیابی ارزش آثار هنری موجود در عرصه‌های عمومی شهر با هدف تعیین حریم.

-نظارت بر تهیه شناسنامه تمامی آثار واجد ارزش در فضاهای عمومی شهر.

-نظارت بر تهیه و اجرای طرحهای حفاظت از آثار هنری واجد ارزش در عرصههای عمومی شهر.

-نظارت بر تهیه و تایید دستورالعملها و آییننامههای مربوط به حفظ و نگهداری، تغییرات ارزشگذاری و تعیین آثار هنری

-تصمیم گیری درخصوص تغییرات و جابجایی آثار هنری

-بررسی و تایید مطالعات آثار هنر شهری واجد ارزش ثبتی جهت پیگیری فرایند ثبت در فهرست آثار ملی کشور.

-ارائه گزارش دوره‌ای از عملکرد کمیته در راستای نظارت، ارزشگذاری و تعیین حریم آثار

در نهایت گزارش کمیسیون با 17 رای موافق به تصویب رسید.

 

12-228

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: