• يکشنبه ٥ مرداد ١٣٩٩-١٦:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٣٧
ناهید خدا کرمی در جمع بازماندگان حادثه کلینیک سینامهر شمیران؛

پیگیر این واقعه تلخ هستیم

روز شنبه، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، با حضور درجمع بازماندگان حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینامهر شمیران، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ها، پای صحبت آن‌ها نشست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل ناهید خداکرمی ، درباره این دیدار گفت: من به دعوت آقای دکتر شاه حسینی همسر یکی از جانباختگان حادثه دردناک آتش‌سوزی کلینیک سینامهر، یعنی مرحوم دکتر سلطانی متخصص بیهوشی، در جمع خانواده‌های جانباختگان این حادثه که عمدتا از جامعه پزشکی بودند حاضر شدم. در این دیدار به صحبت‌ها و درددل آن‌ها گوش دادم. راستش این جلسه از نظر احساسی و عاطفی، فشار زیادی را به حاضرین وارد می‌کرد و فضا به شدت غم‌بار بود. در هر صورت اتفاقی که افتاده بسیار غم‌انگیز است. این خانواده‌ها نان‌آور و افتخارشان را از دست داده‌اند. عزیزشان از خانه بیرون رفته تا شب به آغوش امن خانه بازگردد، ‌اما این اتفاق برای همیشه داغی بزرگ را بر دل آن‌ها گذاشت. 

 

خداکرمی گفت: خانواده درگذشتگان پرسش‌های بدون پاسخ بی‌شماری داشتند. می‌خواستند بدانند آیا از سوی شهرداری و آتش‌نشانی قصوری رخ داده یا نه؟‌ عده‌ای از آن‌ها نظرشان این بود که آتش‌نشانی در این حادثه تقصیراتی دارد و در هر صورت پرسش‌هایشان را مطرح کردند. 

 

این عضو شورای شهر در ادامه افزود: بعد از همدلی و گوش دادن به صحبت این عزیزان، به آن‌ها اطمینان دادم شورای شهر خودش یکی از مدعیان این واقعه است و در حوزه‌هایی که پیگیری آن از وظایف این نهاد شهری است، هیچ گونه کوتاهی نخواهد کرد. شورای شهر پیگیری می‌کند که اخطارهایی که سازمان آتش نشانی به این کلینیک داده در چه بازه زمانی بوده، واکنش به این اخطارها چگونه بوده و این مساله چه مسیری را طی کرده و چرا اقدام عملی به ضابط ارجاع نشده است. 

 

من به خانواده درگذشتگان اطمینان دادم که همه این مسائل تحت بررسی است و ما به عنوان نماینده مردم در کنار خانواده‌ها خواهیم بود و در صورت وقوع قصور برای جلوگیری ازتکرار این واقعه تلخ مطابق قانون با خطاکار برخورد خواهد شد. 

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:‌ متاسفانه از سال گذشته تا کنون حدود 40 مورد آتش سوزی در مراکز درمانی اتفاق افتاده که همه آن‌ها به خیر گذشته و خسارت جانی نداشته، اما در نهایت به تعطیلی برخی از مراکز درمانی منجر شده است. باید جلوی تکرار این وقایع را گرفت. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که ما اکنون در مرحله قضاوت نیستیم و نمی‌توانیم مقصری برای این حادثه پیدا کنیم. همه‌چیز در دست بررسی است و ممکن است قصوری متوجه شهرداری، وزارت بهداشت، یا صاحبان کلینیک سینامهر باشد که این را باید پس از اتمام نتایج بررسی با خانواده این بزرگواران و همشهریان تهرانی در میان گذاشت. 

 

او در پایان خاطرنشان کرد‌: بزرگواری خانواده درگذشتگان برای ما درس عبرتی بود، آن‌ها به دنبال انتقام نبودند و جلوگیری از وقایع مشابه مهم‌ترین هدف آن‌ها در پیگیری این فاجعه بود و ما به آن‌ها اطمینان خاطر می‌دهیم که با تمام توان پیگیر دلیل این حادثه هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم تا جلوی وقایع مشابه نیز گرفته شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: