• شنبه ١١ مرداد ١٣٩٩-١٢:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٤٩١
معاون نظارت شورای شهر تهران خبر داد

عدم پذیرش گزارش اولیه حادثه فوت و مصدومیت کارگران خدماتی ورود شورا به علل حادثه

معاون نظارت شورای شهر تهران از ورود شورا به بررسی حادثه فوت یک پاکبان و مصدومیت دو کارگر دیگر در حوالی پل سید خندان خبر داد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، افشین حبیب زاده در گفتگو با خبرگزاری ایسنا در مورد حادثه روز گذشته مرگ یکی از پاکبانان و جراحت دو پاکبان دیگر بر اثر برخورد یک خودرو با آنان در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا این فرد برخلاف آیین‌نامه نیروی انسانی در حال تمیز کردن بزرگراه بوده است، اظهار کرد: سازمان پسماند آیین‌نامه‌ای دارد که براساس آن حضور عوامل انسانی این سازمان در بزرگراه‌ها ممنوع است اما در همان آیین‌نامه اعلام شده که اگر نیاز بود مکان خاصی که ماشین‌آلات و ابزار امکان تردد ندارند، تمیز شود می‌توانند از نیروی انسانی استفاده کنند.

وی با بیان این‌که منطقه ۷ مدعی است که استفاده از نیروی انسانی در بزرگراه در حادثه روز گذشته به این دلیل بوده که باید نقاط حساسی را تمیز می‌کردند و امکان حضور ماشین‌آلات نبود، گفت: من با معاون خدمات شهری منطقه ۷ نیز صحبت کردم و او اعلام کرده که شرایط روز گذشته به گونه‌ای نبود که ماشین‌آلات در آن مکان استفاده شود.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان این‌که اگر قرار است در بزرگراه‌ها از نیروی انسانی استفاده شود باید اقدامات ایمنی و علامت‌گذاری‌ها به درستی صورت بگیرد، اظهار کرد: براساس آیین‌نامه باید چند مرحله هشدار به رانندگان داده شود که در ابتدا یک فرد با پرچم رانندگان را از حضور پاکبانان مطلع کند و بعد از آن نیز در چند مرحله موانعی با فاصله‌های مناسب در نظر گرفته شود تا اگر خدایی ناکرده تصادفی صورت گرفت شاهد مرگ انسان نباشیم.

حبیب‌زاده با بیان این‌که حادثه روز گذشته در ساعت حدودا ۱۰ و ۳۰ دقیقه رخ داده و متاسفانه یک کارگر ایرانی جان خود را از دست داده است و دو کارگر اهل افغانستان نیز دچار جراحت شدند که خوشبختانه حال آنها رو به بهبود است، تصریح کرد: شهرداری منطقه گزارش اولیه‌ای از این حادثه ارائه کرد اما آن را قابل قبول ندانستم و اعلام کردم باید گزارش تصویری قبل و بعد از حادثه را نیز بفرستند و به طور قطع بازرسان شورا نیز این موضوع را بررسی خواهند کرد.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان این‌که پیمانکاران اگر بنا بر آیین‌نامه نتوانستند برای پاکیزگی محل‌هایی از بزرگراه‌ها از ماشین‌آلات استفاده کنند حتما می‌بایست امنیت نیروی انسانی را تامین کنند نه این‌که تمیز کردن یک بزرگراه خسارات جبران ناپذیری برای شهرداری به همراه داشته باشد.

وی در خصوص لزوم اصلاح آیین‌نامه با بیان این‌که این آیین‌نامه به تازگی ابلاغ شده است و سه مرحله‌ نظارت سازمان پسماند، شهرداری منطقه و پیمانکار را نیز دارد، اظهار کرد: البته باید برای این شرایط خاص تمیز کردن بزرگراه‌ها چاره‌ای بیندیشیم چرا که مگر می‌شود ماشین‌آلات کوچک‌تر و یا خاص طراحی نشده باشد. باید زمینه‌ ورود این ماشین‌آلات را فراهم کنیم.

حبیب‌زاده در پایان گفت: منتظر گزارش نهایی شهرداری منطقه ۷ در خصوص حادثه روز گذشته هستیم و بازرسان شورا نیز قطعا ابعاد مختلف این حادثه را بررسی خواهند کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: