• جمعه ٢١ شهريور ١٣٩٩-١٩:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٣١
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران درباره جزئیات دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی:

شورای نگهبان نظارت بر انتخابات شوراها را نپذیرفت/از مجلس درخواست کردم از طریق مطبوعات با هم حرف نزنیم

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به جزئیات دیدار خود با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در این دیدار بر تعامل مثبت بین شورای شهر تهران و مجمع نمایندگان تهران تأکید شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از گزارشی از اسکان نيوز، برخی از نمایندگان مجلس یازدهم در صدد هستند با اصلاح قانون انتخابات و تشکیل کمیسیون ملی انتخابات، نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا را به شورای نگهبان واگذار کنند؛ موضوعی که باعث انتقاد بسیاری از اعضای شوراهای شهر در کشور شده است.

 

این هفته مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تذکری، واگذاری اختیارات مجلس به شورای نگهبان در خصوص انتخابات شوراها را تعجب‌برانگیز توصیف کرده و گفته بود با توجه به نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری که نهایتا 10 کاندیدا دارد، این نهاد چگونه می‌‌خواهد بر انتخاباتی مانند شوراها که نیم میلیون کاندیدا دارد، نظارت کند؟

 

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اسکان نيوز در پاسخ به این پرسش که آیا با مجلس در خصوص تذکرات پی‌درپی اعضای شورا درباره واگذاری نظارت بر کاندیداهای انتخابات شوراها رایزنی کرده است یا خیر؟ گفت: من دیداری با رئیس مجلس داشتم که در آن دیدار تأکید کردم باید تعامل مثبتی بین شورای شهر تهران، مجمع نمایندگان و دستکم کمیسیون شوراها در مجلس اتفاق بیفتد و لازم است که ما با هم تعامل داشته باشیم و گفتگو کنیم.

 

وی ادامه داد: اتفاقاتی که قرار است در شهر اجرایی شود، باید به اطلاع یکدیگر برسانیم و نباید از طریق مطبوعات با هم حرف بزنیم بلکه اگر قرار است فعالیتی شکل بگیرد یا تصمیمی گرفته شود که به شهر و شورا مرتبط می‌شود، باید در خصوص آن اطلاع‌رسانی دقیق شود. اگر این اطلاع‌رسانی‌ها دقیق و به موقع باشد، دلیلی ندارد که اعضا با آن مخالفت کنند.

 

هاشمی تأکید کرد: علت مخالفت‌ها در شورا و اظهارنظرها و واکنش‌ها نسبت به تصمیم‌گیری‌ها در مجلس آن است که در واقعیت ما نمی‌دانیم چه اتفاقاتی در کمیسیون‌ها می‌افتد. به طور مثال، طرحی ارائه می‌شود اما منتشر نمی‌شود؛ تنها گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود که آن هم دقیق نیست.

 

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراها گفت: این طرح اطلاع‌رسانی شد اما تا جایی که من خبر دارم، شورای نگهبان چنین اقدامی را به دلیل کمبود امکانات نپذیرفته زیرا ممکن است تعداد بسیار بالایی در هر شهر کاندیدای حضور در این انتخابات باشند که در مقیاس کشوری، عدد بسیار بالایی خواهد بود.

 

وی افزود: در خصوص اتفاقاتی که در مجلس می‌افتد، مخالفت‌های بدون اطلاعی هم شکل می‌گیرد که با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع نسبت به این موضوعات، جوی ایجاد نخواهد شد.

 

به گفته هاشمی، بعضی از اعضا نسبت به برخی از اقداماتی که پنهانی انجام می‌شود، ترس دارند و این اقدامات در زمانی با طرح برخی از مسائل مصادف می‌شود که بر اساس گمانه‌زنی‌ها، حرف‌هایی مطرح می‌شود. در حال حاضر اعلام شده که قرار نیست چنین موضوعی (واگذاری نظارت بر کاندیداهای شوراها به شورای نگهبان) مطرح شود.

 

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: همه ارگان‌های کشور باید با هم تعامل داشته باشند، حتی اگر در یک خط نیستند، برای تصمیم‌گیری‌هایی که اثر آن بر تمام مردم کشور و شهرها است، باید بنشینند و با هم گفت‌وگو کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: