• يکشنبه ٢٣ شهريور ١٣٩٩-١٤:٣٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٥٧
الهام فخاری، رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران:

میزبانی اجلاس سازمان جهانی گردشگری، ارزش‌آفرین است

رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم میزبانی تهران از اجلاس سازمان جهانی گردشگری، گفت: گردشگری در تمام دنیا ارزش ‌آفرین است، نه هزینه‌ بر. و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، متاسفانه مانند سایر کارها شده است، که آنچه باید انسجام ‌بخش باشد، ضد انسجام شده، و آنچه باید ارزش‌آفرین باشد، هزینه ‌بر می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در دویست و سی و ششمین جلسه شورا و در دفاع از یک ‌فوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای میزبانی دهمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال 1400 در تهران» گفت: جایگاه و وجهه مدیریت شهری «شورا و شهرداری» خوشبختانه ازنظر مردم، نگاهی نزدیک‌ به آنهاست. در شرایطی  که از کشورمان  پی‌درپی به جهان؛ غم، چالش، حذف و بهت مخابره می‌شود، نیاز داریم برای کاستن از خسارات‌هایی که خواسته و ناخواسته  تحمیل می‌شود، و برای پیشگیری از چالش و آسیب‌های بی ‌برگشت، و برای نشان دادن و تمرین رواداری و باهم زیستن؛ «گردشگری » را به‌ عنوان یک‌ راه چاره مورد توجه قرار دهیم.

 فخاری با اشاره به اینکه از زاویه فوریت از این طرح دفاع می‌کند، افزود: در شرایطی که روز به روز شرایط بر کشور و جامعه ما بنا بر عوامل داخلی و خارجی دشوار می‌شود، یکی از میدان‌ها و زمینه‌های گشایش و باز نگاه‌داشتن فضای ارتباط برای مردم، دقیقا همین گردشگری است و این رویداد می‌تواند ضمن کنشگری تهران به‌عنوان پایتخت ایران، در فضای گردشگری بین‌المللی به ‌نوعی توان و روحیه مردم را تغییر دهد.

 رئیس شورای اسلامی استان تهران با اشاره به خبرهای هر روزه، گفت: توان روانی و اجتماعی مردم حدی دارد. و اتفاقا رویدادی  از این ‌دست  می تواند با قید فوریت قابل دفاع باشد. زیرا فضایی برای کاستن از چالش‌ها را فراهم می‌کند. مدیران انجام این رویداد، مدیران گردشگری و دیپلماسی شهری هستند. و چه اشکالی دارد که شهرداری تهران در این مورد توانمند و مثبت ترعمل کند.

 فخاری تأکید کرد: تهران فرصت‌های بی‌نظیری دارد. و کانون این رویداد به‌ خوبی انتخاب‌ شده و مجموعه گردشگری عباس‌آباد می‌تواند فرهنگ، هنر، زیبایی‌ها ، سازگاری ، رواداری، زندگی‌دوستی و حفاظت از جان، که در فرهنگ کهن مردم ایران‌ زمین سابقه دارد، را نشان دهد و به کاهش خشونت کمک کند.

 عضو شورای شهر تهران در مورد برگزاری این رویداد، گفت: برگزاری شایسته این کار به نوع برنامه ریزی مدیریت شهری بستگی دارد. و از مدیریت منطقه عباس‌آباد باید این رویداد را به‌ گونه‌ای برگزار کنند، که هزینه ‌بر نباشد. گردشگری در تمام دنیا ارزش ‌آفرین است، نه هزینه‌ بر. و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، متاسفانه مانند سایر کارها شده است، که آنچه باید انسجام ‌بخش باشد، ضد انسجام شده. و آنچه باید ارزش‌آفرین باشد، هزینه ‌بر می شود. برنامه‌ریزی اجرای این رویداد به ‌گونه‌ای باشد، که شورا بر آن نظارت داشته  و چنین رویدایی فرصت بی‌نظیری برای ارزش‌آفرینی و بهبود وضعیت است.

 
236-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: