• دوشنبه ٢٤ شهريور ١٣٩٩-٠٩:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٦٢
اعتراض مجید فراهانی به رویه های نادرست و اعمال سلیقه درباره شورایاران:

رویه غلط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی را اصلاح کنید

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی صلاحیت تفسیر مصوبات شورا و رای دیوان عدالت اداری را ندارد

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ،چندی پیش دکتر مجید فراهانی؛ عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در نامه ای خواستار فراهم‌ نمودن زمینه حضور" دبیران کارگروه برنامه و بودجه شورایاری مناطق در جلسات کنترل پروژه" و "تعریف شاخص و سنجش نظرات شورایاران منطقه درباره عملکرد مدیریت مناطق و لحاظ آن در نتایج ارزیابی عملکرد" شده بود.
در پی ارسال این نامه معاون محترم امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نسبت به ارسال پاسخ این نامه به شورا اقدام نمود، در پی دریافت این پاسخ دکتر مجید فراهانی؛ عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه ای به دکتر حناچی شهردار محترم تهران مراتب اعتراض خود به روند ها و رویه های غلط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی که اعتراض و نارضایتی شورایاران محلات شهر تهران و مدیران محلات را به دنبال داشته اعلام و خواستار اقدام به اصلاح رویه های غلط و استفاده از ظرفیت شورایاران برای تحقق شعار "تهران؛ شهری برای همه"شد.
متن نامه دکتر مجید فراهانی در اعتراض به رویه ها ورویکردهای غلط معاون امور اجتماعی و فرهنگی که به دکتر حناچی؛ شهردار محترم تهران ارسال شده به شرح زیر است.
 
جناب آقای دکتر حناچی 
شهردار محترم تهران 
با سلام و احترام 
    ضمن آرزوي توفيق روز افزون،پيرو نامه شماره 10950 مورخ 1399/05/26 معاون محترم برنامه ريزي،توسعه شهري و امور شورا ، با موضوع گزارش در خصوص توجه به نظرات شوراياران در نظارت بر طرح ها و پروژه ها و ارزيابي عملكرد مناطق و ارسال نامه شماره 422798 مورخ 99/05/08 معاون محترم امور اجتماعي و فرهنگي به عنوان گزارش در اجراي نامه شماره7221 مورخ 1399/04/16 اينجانب نكات زير قابل تامل است.
1-مخاطب نامه ارسالي اينجانب معاون محترم برنامه ريزي،توسعه شهري و امور شورا  بوده اند و لازم بود ايشان تدابير لازم براي «دعوت دبيران كارگروه برنامه و بودجه شوراياري در جلسات كنترل پروژه مناطق» و «تعريف شاخص و سنجش نظرات شوراياران مناطق درباره عملكرد مديريت مناطق و لحاظ آن در نتايج ارزيابي عملكرد» را معمول و نتيجه را منعكس مي نمودند.
2- متاسفانه به جاي ارائه پاسخ اقدامات انجام شده در بند يك، شاهد ارسال پاسخ معاون محترم امور اجتماعي و فرهنگي هستيم كه اين پاسخ در اين زمينه فاقد هرگونه وجاهت از حيث موضوع و گزارشگري اجراء مي باشد.
3- ظاهراً معاون محترم امور اجتماعي و فرهنگي ازتدبير لازم براي تهيه و نگارش نامه در پاسخ به شورا برخوردار نمي باشند،زيرا در صورت برخورداري از حداقل تدبير شايسته براي مديريت شاهد تهيه و ارسال مكاتبه شماره422798 مورخ   99/05/08ايشان مشتمل بر موارد زير نمي بوديم؛
3-1-تفسير نمودن راي ديوان عدالت اداري و تعيين تكليف ايشان براي شوراي اسلامي شهر تهران.
3-2-غير قابل اجراء دانستن نامه شماره ۲۶۷۷ مورخ ۲۳/۲/۱۳۹۹ جناب آقاي مهندس هاشمي رفسنجاني؛رئيس محترم شوراي اسلامي شهر تهران.
3-3- امكانپذير ندانستن تداوم فعاليت شوراياران.
ضروري است آن معاونت در چارچوب وظايف و ماموريت هاي محوله اقدامات اجرايي را در پاسخگويي به مطالبات شهروندان معزز در حوزه"اجتماعي" و "فرهنگي" اجرايي نمايد، مطمئناً براي تفسيرمصوبات شورا و راي ديوان عدالت اداري واحدهاي اجرايي داراي وظيفه، صلاحيت و تخصص مرتبط تر و موثرتر از معاونت امور اجتماعي و فرهنگي در مجموعه مديريت شهري وجود دارد.
بر همين اساس انتظار دارد ضمن تذكر به ايشان براي اصلاح رويه غلط در پيش گرفته شده در پاسخ به شوراي اسلامي شهر تهران ودامن زدن به فعاليت هايي كه زمينه ساز نارضايتي شوراياران را فراهم مي كند، دستور فرمائيد اقدامات لازم براي استفاده از توان و ظرفيت شوراياران عزيز در اداره امور محلات شهر بيش از پيش فراهم گردد تا زمينه تحقق «تهران؛شهري براي همه» به عنوان شعار محوري برنامه جنابعالي را شاهد باشيم.
سپاسگزار خواهد بود ضمن ابلاغ تدابير لازم،تمهيد ويژه براي جبران اين گونه مكاتبات معمول و نتيجه به اينجانب منعكس گردد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: