• سه شنبه ٢٥ شهريور ١٣٩٩-٢٠:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٨٩٩٧
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

جزییات لایحه ساماندهی گورستان‌های دولاب در حال بررسی است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره جزییات لایحه ساماندهی گورستان های دولاب گفت:لایحه‌ای که از سوی شهرداری ارائه شد نقص‌های اساسی داشت و در جلسه مشترکی که با کمیسیون شهرسازی و معماری و سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری برگزار شد، به جای ارائه لایحه، طرحی دراینباره ارائه شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از اقتصاد آنلاین محمد جواد حق‌شناس در پاسخ به پرسشی درباره جزییات لایحه ساماندهی گورستان‌های دولاب به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: لایحه‌ای که از سوی شهرداری ارائه شد نقص‌های اساسی داشت و در جلسه مشترکی که با کمیسیون شهرسازی و معماری و سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری برگزار شد، به جای ارائه لایحه، طرحی دراینباره ارائه شد.
 
او ادامه داد: در این لایحه ساماندهی گورستان‌ها بر عهده شهرداری تهران و حوزه هیئت مدیره آرامستان‌های اقلیت دینی گذاشته شده است اما رویکرد و نقش آن در فضاهای شهری مشخص نیست.
 
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: بنا شد هرکدام از ذی نفعان این لایحه،یعنی معاونت شهرسازی و معماری،اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری و محیط زیست نظرات خودشان را درباره این لایحه ظرف یک هفته ارسال کنند و بعد در یک کارگروه مشترک سه کمیسیون ذی ربط بار دیگر موضوع بررسی و نهایتا به صحن بیاید.
حق‌شناس همچنین درباره جزییات بررسی طرح ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات شهری در جلسه مشترک سه کمیسیون نیز گفت: قوانینی که برای موضوع حیوانات خانگی وجود دارد مربوط به دهه 30 است و رفتار انسان با حیوان طی سالها تغییر پیدا کرده است. درعین حال بیماری‌های مشترک حیوان و انسان نیز جهش قابل توجهی کرده که نیاز به راهکار جدید دارد.
 
او تاکید کرد که؛ تا زمانی ایده و طرح جدید برای ساماندهی مراکز دامپزشکی و نحوه برخورد با حیوانات خانگی وجود نداشته باشند، اجازه برخورد قهری با آن‌ها را از سوی بخش‌های مختلف شهرداری و معاونت شهرسازی و معماری نخواهیم داد.
 
این عضو شورای پنجم شهر تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که نرفتن اعضا به سمت طرح سوال و استیضاح خیال شهردار را بابت قوه نظارتی مدیریت شهری راحت کرده و تلاشی برای پاسخگویی نمی‌کند، گفت: اگر پاسخ به تذکرات قانع کننده باشد که هیچ، در غیر این صورت پاسخ سرسری به تذکرات را بی‌جواب نخواهیم گذاشت و از حربه‌های خودمان برای نظارت استفاده می‌کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: