• چهارشنبه ٢٦ شهريور ١٣٩٩-١٨:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠١٢
محسن هاشمی در آیین اختتامیه مسابقه بین المللی ایده هایی برای انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری:

بازآفرینی عرصه های ناکارآمد شهری، بخشی از مشکلات را مرتفع می کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با سرمایه گذاری بر ایده هایی که منجر به بازآفرینی عرصه های ناکارآمد شهری می شود، می توان بخشی از مشکلات شهر را مرتفع نمود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، آیین اختتامیه مسابقه بین المللی ایده هایی برای انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری، با حضور محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهر سازی و معماری ، حسن خلیل آبادی، رییس کمیته میراث فرهنگی شورا و عباس آخوندی، وزیر اسبق راه و شهرسازی برگزار شد.

هاشمی در این مراسم با اشاره به شرایط ویژه کشور در ایام کنونی، گفت:  این روزها کشور شرایط بسیار سختی را تجربه می کند. همزمانی پاندمی* کرونا با تحریم ها و رکود اقتصادی، فشار کم سابقه ای را به معیشت عمومی و سفره های مردم وارد کرده است. همزمانی چالش های تورم، بیکاری، رکود و کمبود عرضه، موجب پدیده بحران های همزاد در اقتصاد کشور گردیده است. 

هاشمی افزود: در چنین شرایطی مردم از مسئولین انتطار حل مشکلات را دارند اما متاسفانه مردم هر زمان چنین انتظاری از مسئولان داشتند، و هر زمان مسئولین در مورد گشایش مشکلات صحبت کرده اند، برای مردم جنبه جک و شوخی داشته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پروژه باز آفرینی کارخانه سیمان، گفت: نمی دانم این پروژها چه میزان در شهر گشایش ایجاد می کند ، اما جای خوشحالی دارد که هنوز عده ای به دنبال باز آفرینی چنین عرصه هایی در شهر تهران هستند. و لذا باید از دست اندر کاران و هیات داوران تشکر کنم.

هاشمی افزود: ری قدمتی 8 هزار ساله دارد. اما هنوز بخشی از این شهر مدفون است. و امیدواریم با کاوش هایی که به عمل می آید، این بخش نیز آشکار شود. و در آمار گردشگری شهر تهران اضافه شود.

هاشمی در ادامه، و در خصوص کارخانه سیمان گفت: کارخانه سیمان ری در سال ۱۳۱۳ ساخته شده است. و تا سال ۱۳۶۴ فعالیت و تولید محصول داشته است. اما از آن پس متوقف گردیده و به عرصه ناکارآمد شهری تبدیل شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در حالی است که ما در مدیریت شهری تهران در خصوص عرصه های ناکارآمد شهری چندین پروژه، مانند پروژه نیلوفری داشتیم، که این پروژه ها بر اساس یک برنامه ریزی راهبردی و یک ایده امکان پذیر طراحی شده است.

هاشمی در ادامه با اشاره به مسابقه بین المللی ایده هایی برای انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری، گفت: بنده به آقای آخوندی گفتم تکلیف این ایده ها در آینده چیست؟ ایشان گفتند آینده این پروژه ها بر عهده شهرداری است‌. لذا در پروژه هایی از این دست، زمانی که قرار است ایده تبدیل به جزئیات شود، باید برای آن سرمایه گذار پیدا شود.

در این مراسم همچنین نفرات برتز مسابقه معرفی و از آنان تجلیل شد.

*پاندمی: دنیا گیری

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: