• شنبه ٢٩ شهريور ١٣٩٩-١٣:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٠٢٢
احمد مسجد جامعی در نشست هماهنگی برگزاری هفته تهران تاکید کرد

رنگ و بوی حسینی هفته تهران، همزمان با ایام اربعین

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تقارن ایام اربعین با هفته بزرگداشت تهران، بر لزوم تطابق برنامه های اجرایی با ایام اربعین امام حسین (ع) و اجرای این برنامه ها با رنگ و بوی حسینی تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته تهران  با حضور احمد مسجد جامعی، رییس کمیته دینی، مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و تهران پژوهان برگزار شد.

احمد مسجد جامعی در این جلسه  با اشاره به تقارن ایام اربعین حسینی با هفته تهران، بر لزوم تطابق برنامه های پیش بینی شده با این ایام  تاکید کرد، و گفت: این یک اتفاق خوب است. چرا که برپایی تکایا و هیئات های عزاداری امام حسین(ع) با تاریخ تهران پیوند ناگسستنی داشته و این بهترین فرصت است، تا در هفته تهران که شناخت ظرفیت ها و عناصر فرهنگی و تاریخی پایتخت مورد توجه قرار می گیرد، شناخت تکایا، بقاع متبرکه و امام زاده ها برای شهروندان تهرانی در دستور قرار گیرد.

وی افزود: در بحث تهران پژوهی دو رویکرد داریم، یک رویکرد این است که تمام شهرداری های مناطق برای خود برنامه جداگانه داشته باشند. و رویکرد دیگر هم برنامه هایی است که در سطح شهر تهران به صورت کلی و با مشارکت تمام مناطق درغالب شهر تهران اجرا می شود، که هر دو رویکرد به حفظ و گسترش مکتب تهران کمک می کند. به طور مثال برنامه هایی که شهرداران مناطق مختلف در طول هفته اجرا می کنند، مانند خانه تهران، خانه مکتب تهران، و بناهای تاریخی و کهن، و یا خانه بوستان ها و کوشک ها که بازگشایی می شود. و همچنین اجرای طرح های کوچک مقیاس محلی که می تواند تاثیر زیادی در این زمینه داشته باشد.

وی  افزود: شاخص بودن یک اثر به معنای قدیمی تر بودن آن نیست. بلکه یک اثر باید تمام جنبه ها و مابه ازاء یک اثر شاخص را داشته باشد. و در زمینه شاخص سازی نباید تنها به در گذشتگان و نمونه هایی کهن پرداخت. بلکه میتوان به نمونه های زنده، مانند کادر درمان مراکز بهداشت در سطح محلات و مناطق نیز پرداخت.

دراین نشست، همچنین مجید فراهانی هفته تهران را فرصت خوبی دانست تا کارهایی که مدیریت شهری انجام داده است، به تصویر کشیده شود. و علاقه مردم نسبت به زیستگاهشان بیشتر شود.

وی در ادامه گفت: یکی از کارهای خوبی که در این زمینه انجام شده است، انجام پروژه های کوچک مقیاس در سطح محلات شهر تهران  است، که نسبت به پروژه های بزرگ مقیاس قطعا رضایت بیشتر در بین شهروندان خواهد داشت. البته مشکل اصلی این پروژه ها بحث اعتبار است که باید حل شود.

 وی گفت: طرحی به صورت خام به شورای شهر پیشنهاد داده ام، تا طی مراسمی به صورت آنلاین، در محل شورا از پروژهای کوچک مقیاس محلی ای  که تا پانزدهم مهر به پایان می رسد، به صورت دسته جمعی رونمایی شود، که امیدوارم به انجام برسد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: