• چهارشنبه ٧ آبان ١٣٩٩-١٣:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٤٣٧
زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،

نام خیابان نوفل لوشاتو تغییر می‌کند؟

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: نام‌گذاری خیابان نوفل لوشاتو ریشه در اتفاقات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاریخ انقلاب اسلامی دارد و تغییر نام آن مناسب نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره پویش تغییر نام خیابان نوفل لوشاتو به محمد رسول‌الله (ص) در پی هتک حرمت چند باره دولت فرانسه به ساحت مقدم پیامبر اکرم (ص)‌ و اسلام اظهار داشت: نامگذاری خیابان نوفل لوشاتو ریشه  اتفاقات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تاریخ انقلاب اسلامی دارد و نباید از این ظرفیت‌ها دور شویم.
وی افزود: ‌نوفل لوشاتو دهکده محل استقرار امام خمینی (ره) در زمان انقلاب اسلامی است و امام از این مکان  هدایت انقلاب را در دست داشت و تغییر نام این خیابان به نوعی پاک کردن هویتی از کشور محسوب می‌شود.
 
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدام بسیار ناپسند رئیس‌جمهور فرانسه در دفاع از هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) و اسلام گفت: اعتراض به این هتک حرمت می‌تواند به صورت نصب بنر در خیابان‌های پایتخت باشد شهروندان نیز اگر پیشنهادی داشته باشند حتما مورد توجه مدیریت شهری قرار خواهد گرفت و ما از این مسأله استقبال می‌کنیم.
 
نژادبهرام با بیان اینکه ایران کشور اسلامی است و ارادت ما به پیامبر اکرم (ص) انکارناپذیر است، گفت:‌حضرت محمد (ص) بخشی از هویت ما مسلمانان را تشکیل می‌دهد و وجود نام ایشان واژه غریبی نیست.
 
وی گفت: ‌در پایتخت خیابان‌های زیادی به نام پیامبر یا رسول‌الله (ص)‌ داریم و تغییر نام خیابان نوفل‌لوشاتو در پاسخ به هتک حرمت ساحت مقدس حضرت محمد (ص) مناسب نیست. زمانی رئیس‌جمهور فرانسه امام خمینی (ره) را به آن کشور دعوت کرد و هدایت انقلاب از آنجا صورت گرفت و در زمان کنونی رئیس‌جمهور فرانسه دفاع از هتک حرمت پیامبر را انجام داده و به نظرم مشکل نه از کشور فرانسه بلکه از رئیس‌جمهور آن است.
 
به گزارش فارس، پویش تغییر نام خیابان نوفل‌لوشاتو به محمد رسول‌الله (ص) در پی هتک حرمت چند باره دولت فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و اسلام تشکیل شده و مخاطبان فارس من تا کنون 6500 امضاء از اعضای شورای شهر و مسؤولان شهرداری درخواست کردند این تغییر نام صورت گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: