• يکشنبه ٢٥ آبان ١٣٩٩-١٥:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٥٩٦
در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

بهای خمات صدور پروانه ناوگان باری تعیین شد

اعضای شورای شهر تهران با بررسی لایحه شهرداری درباره «تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران»، بهای خدمات صدور پروانه ناوگان باری را تعیین کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، امروز در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که 25 آبان ماه در سالن جلسات علنی برگزار شد، لایحه شهردار تهران در خصوص تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری در شهر تهران بررسی شد.
در این جلسه محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به تشریح مفاد لایحه شهرداری پرداخت و گفت: لایحه شهرداری به کمیسیون‌های مشترک عمران و حمل و نقل و برنامه و بودجه ارجاع شده است.  بر اساس مصوبات قانونی به سازمان حمل و نقل ترافیک اجازه داده می‌شود پس از بررسی کاربری وسیله باربر متناسب با شرایط نسبت به دریافت مبلغ 100 هزار ریال خدمات صدور و 80 هزار ریال تمدید خدمات فعالیت به ازای هر وسیله نقلیه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، دریافت کند.
او با تشریح تبصره‌های لایحه پیشنهادی شهرداری بیان کرد:  بر اساس تبصره یک، در صورتی که صدور و تمدید پروانه فعالیت مستلزم پرداخت هزینه‌های اضافه باشد، شهرداری تهران و سازمان حمل ونقل ترافیک مجاز است بهای آنها را علاوه بر بهای خدمات دریافت شده ازمتقاضیان دریافت کند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: استعلام کد ملی از ثبت احوال هزار ریال و کنترل مدارک وسلیه نقلیه چهار هزار ریال هزینه خواهد داشت. نرخ‌های موضوع این جدول مرجع خاص دارد و در صورت تغییر تعرفه‌ها توسط هر یک از این مراجع و اعلام ارقام جدید، سازمان حمل و نقل و ترافیک می‌تواند این ارقام را به روز کرده و از مراجعان اخذ کند.
او گفت: اعتبار پروانه فعالیت ناوگان باری یکسال است. در صورت انتقال مالکیت پیش از پایان یکسال، پروانه لغو می‌شود و مالک جدید باید پروانه جدید بگیرد.
علیخانی گفت: بر اساس تبصره سوم لایحه پیشنهادی شهرداری، تمام درآمدهای اجرای این مصوبه، پس از واریز به حساب خزانه شهرداری تهران، به صورت 100 درصد به سازمان حمل ونقل و ترافیک اختصاص می‌یابد. 
کلیات لایحه پیشنهادی شهرداری به رای گذاشته شد که با 14 رای موافق به تصویب رسید.
248-11

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: