• سه شنبه ٢ دی ١٣٩٩-٠٩:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٠٤٦
سید ابراهیم امینی در آستانه « روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» مطرح کرد:

لزوم آموزش شهروندان برای مواجهه با بلایای طبیعی

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن سالروز زلزله بم و « روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» گفت: در مواجهه با بلایای طبیعی و انسانی بزرگ، علاوه بر نقش پررنگ وظایف ستاد مدیریت بحران در مدیریت پیش و پس از حادثه، آگاهی شهروندان از واکنش مناسب احتمالی نیز حائز اهمیت فراوان است. از این‌رو ضروری است آموزش‌های لازم برای مقابله با این خطرات و مواردی نظیر آدرس و محل قرارگیری مراکز تخلیه امن اضطراری با کمک تبلیغات محیطی و تابلوهای شهری و همچنین تولید محتواهای آموزشی در فضای مجازی و رسانه ملی به آگاهی شهروندان برسد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که ریاست دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورا را  بر عهده داشت، پس از تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی به هموطنان مسیحی بیان داشت: جا دارد از هموطنانی که در شب یلدا و همزمان با روز پرستار با چشم پوشی از شیرینی دید و بازدیدهای شب یلدا، به عدم گسترش چرخه شیوع ویروس کرونا و تداوم روند نزولی ابتلای به این ویروس در کشور کمک کردند، تقدیر نمود.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: لازم است از زحمات مدیریت شهری پایتخت در ایام منتهی به شب یلدا از جمله تدابیر سازمان میادین میوه و تره‌بار به‌منظور تسهیل دسترسی شهروندان به اقلام مورد نیاز این شب با قیمت مناسب تقدیر نماییم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ادامه داد: پنجم دی‌ماه سال ۱۳۸۲، یکی از غم‌بارترین بلایای تاریخ معاصر کشورمان در شهر بم به وقوع پیوست و زلزله مهیب این شهر هزاران انسان بی‌گناه را به کام مرگ فرو برد. به‌همین مناسبت سالروز این فاجعه بزرگ «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است. ضمن گرامیداشت یاد جان‌باختگان زلزله بم، جا دارد حال که به فصل سرما نزدیک شده‌ایم، باتوجه به نزدیک شدن روزهای پربارش سال و با مدنظر قراردادن زلزله‌های سال‌های اخیر تهران، تمهیدات لازم جهت مقابله با سیلاب‌ و آبگرفتی‌های احتمالی در سطح معابر به‌طکر جدی‌تر صورت پذیرد و پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور واکنش سریع در صورت وقوع سایر حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله توسط مجموعه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌های مناطق، ستاد مدیریت بحران شهر تهران و ستاد ملی مدیریت بحران صورت گیرد.

امینی افزود: در مواجهه با بلایای طبیعی و انسانی بزرگ، علاوه بر نقش پررنگ وظایف ستاد مدیریت بحران در مدیریت پیش و پس از حادثه، آگاهی شهروندان از واکنش مناسب احتمالی نیز حائز اهمیت فراوان است. از این‌رو ضروری است آموزش‌های لازم برای مقابله با این خطرات و مواردی نظیر آدرس و محل قرارگیری مراکز تخلیه امن اضطراری با کمک تبلیغات محیطی و تابلوهای شهری و همچنین تولید محتواهای آموزشی در فضای مجازی و رسانه ملی به آگاهی شهروندان برسد.

258-1

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: