• يکشنبه ١٤ دی ١٣٩٩-١٣:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٢٤٧
در دویست و شصت و یکمین جلسه شورا صورت گرفت؛

تصویب گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی 1393

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی 1393 را در صحن علنی شورا قرائت کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی و ارزیابی «گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی 1393» با اشاره به برخی مبانی قانونی گفت: به موجب بند (ج) ماده 44 آیین نامه مالی شهرداری ها و بند 30 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور ‌رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداری‌ها به وسیله‌ی شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارش‌های مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری‌های لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می گیرد.
او در خصوص حسابرس منتخب شورا افزود: حسابرسی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال 1393 توسط موسسه حسابرسی بهروزان حساب (دارای درجه کیفی ب بر اساس رتبه بندی جامعه حسابداران رسمی ایران) انجام شده است. 
فراهانی با بیان ارزیابی کمیته بودجه و نظارت از این گزارش تصریح کرد:  در ارزیابی کلی صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم ارائه‌ی اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان، ثبت نادرست حساب‌ها و عدم رعایت قوانین و مقررات  به صورت مکرر مشاهده شده است، در مواردی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز رعایت نکرده است. 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تحلیل بندهای گزارش و مطالب خاص مورد نظرحسابرس منتخب شورا گفت: به منظور تبیین نظر حسابرس منتخب شورا، گزارش حسابرس توسط کارشناسان کمیته بودجه و نظارت مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل برای استحضار و اتخاذ تصمیم اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است.
گفتنی است «گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی 1393» با ۱۶ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.
15-261

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: