• چهارشنبه ١٧ دی ١٣٩٩-١٨:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٣١٢
محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا؛

شورا درخصوص قطع درختان کوتاه نمی آید؛ از پرونده 62 باغ 13 مورد پروانه ساخت گرفتند

تهران (پانا) - رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران درباره پروانه ساخت و ساز به برخی از باغات تهران توضیحاتی داد و گفت شورا درخصوص قطع درختان کوتاه نمی آید.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمود میرلوحی در گفت‌وگو با پانا درخصوص بسته محرک اقتصادی که در آن به پروانه ساخت برخی باغات اشاره شده است، گفت: 62 باغ از 478 باغی که در تهران وجود دارد مجوز ساخت و ساز دارند و استقبالی که برای ساخت و ساز شده بود نشان می‌دهد که اگر توقف کرده بودیم دیگر از باغات تهران چیزی باقی نمی‌ماند. از زمانی که لغو برج باغ‌ها را در شورای شهر تهران تصویب کردیم 62 باغ مجوز ساخت و ساز گرفتند.

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای شهر تهران ادامه داد: البته تاکید شده است که این 62 باغ به صورت مشروط بررسی شود و کمیته‌ای هم گذاشته و تاکید شد درختی بریده نمی‌شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته 13 باغ مشکلی ندارد و مابقی آن که 49 باغ است نیازمند بررسی و ظاهرا مشکل ‌دار هستند.

وی تاکید کرد: درباره اینکه درختی بریده نشود با کسی تعارفی نداریم و اعضای شورای شهر هم در این قضیه متحد هستند و ممکن است در آینده مالک 470 باغ تلاش کنند که دوباره مصوبه به قبل برگردد

میرلوحی گفت: آلودگی هوای تهران شاید در فروردین و اردیبهشت مشخص نباشد اما آلودگی هوای تهران با 10 میلیون نفر جمعیت در یک جغرافیای محدود که 40 درصد صنایع کشور در آن مستقر است در دی ماه مشخص می‌شود.

میرلوحی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در تهران امکان زندگی فراهم باشد، باید با محیط‌‌زیست همکاری شود و یکی از این روش‌های حفظ باغ‌های تهران است. درست است که در تهران سالانه 1200 هکتار فضای سبز پیرامونی را افزایش می‌یابد و در کنار آن هم الزام معاینه فنی و ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها را وجود دارد اما این اقدامات مُسکن است و راه حل آلودگی هوای تهران در ایامی که وارونگی هوا وجود دارد حفظ باغ‌ها است و نتیجه این مساله هم یکساله نیست.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درباره مصرف بالای انرژی خاطرنشان کرد: روزانه یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود که این رقم عجیب است و از این میزان 560 میلیون متر مکعب در منازل سوزانده می‌شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: